בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ימין ושמאל תפרוצי

עודד מזרחי מספר על רוח חדשה שנכנסה לתנועת דרך חיים

  • עודד מזרחי
  • ה' חשון תשע"ז - 19:05 06/11/2016
גודל: א א א
עודד מזרחי
עודד מזרחי עודד מזרחי. סופר ומשורר בנושאי תשובה ואמונה
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

לאחרונה, כידוע לרבים מגולשי האתר, נערכו בחירות לתנועת "דרך חיים". נבחר למועצה מי שנבחר (גם אני זכיתי איכשהו, בשידוד מערכות, להיכנס למועצה...). לאחר מכן שמחתי מאוד לשמוע ממורנו ורבנו, הרב יצחק גינזבורג, נשיא התנועה, על הכיוון החדש שברצונו להתוות. באחד הדיונים שנערכו לאחרונה אמר כי "צריך לפתוח הכל מחדש, להגדיר את כל המהות מחדש". עוד הוסיף שאנחנו לא צריכים לוותר על שום עיקרון, אבל ללכת בכיוון שאנחנו רוצים למצוא חן ושכל טוב, לפעול באופן המתקבל". הרב אמר שעלינו להדגיש, שהתנועה אינה פועלת רק בשביל יהודים, אלא היא טובה גם לגויים. אנחנו רוצים להביא את האור לכל העולם, "אנחנו בעד שלום ובעד אור, אנחנו בעד משיח".

כמו כן הוסיף הרב, שיש לפעול גם במישור הרוחני ולא רק המדיני, "צריך למשל הרבה מוזיקה טובה". הוא הציע לצרף לתנועה את עשרות המוזיקאים החשובים בארץ שקשורים אלינו. "יש להם הרבה רצון לעשות מהפכה. צריך לעשות כינוס מוזיקאים בדגש על רוב שירה וזימרה".

אין כאן שינוי עמדה של הרב, אלא שימת דגש על האור הרב שיגרש ממילא את החושך הגדול השורר בעולם. צריך לראות הרבה אור ולטעום הרבה טוב ממעיינות פנימיות התורה, וכאשר אוצרות היהדות נחשפים, הדגש על הזהות היהודית מובן מאליו. אם זאת התורה, אז כיף להיות יהודי, וכיף להקים כאן מדינה יהודית באמת, שתאיר את הארץ והעולם כולו.

התורה של הרב מלאה אור, אור שלא נראה כמוהו מימות עולם. כל חתיכת תורה וכל חתיכת מציאות מוארות לפתע בחכמה אלוקית, בסדר נפלא, ברוב משמעות. יש אצל הרב מקום לכל דבר טוב בעולם.

יש לא מעט תלמידים של הרב, שסולדים מהתדמית הימנית קיצונית שהדביקו לרב כדי להוקיעו ולנטרלו מהשפעה נרחבת. אין לך שקר גדול מאותה תדמית. הרב, איש החסד והאמת, כולל בתורתו הכל, בבחינת "ימין ושמאל תפרוצי". יש אצלו אמנם הבדלה ברורה בין יהודי לגוי, אבל באותה מידה ישנו גם רצון להאיר לגויים ולקרבם לתורת ישראל, כפי שהיא באה לביטוי בשיעורי "המהפכה הרביעית".

עניין ה"ימין הקיצוני" שהודבק לרב נובע מהפן במשנתו שיש להבדיל בין יהודי לגוי בעבודה עברית למשל, אבל אסור בשום אופן שזה ייתפס כפן היחיד במשנתו. זו רק קומה אחת מהבניין השלם. אנחנו לא תנועה נגד ערבים, אלא תנועה יהודית שבעד כל דבר טוב בעולם, המוגדר על פי תורת אמת, וממילא מתנגדת לאלימות האסלאמית כמו שהיא מתנגדת למתירנות המערבית.

אם נעבוד נכון, באהבת ישראל, בחיוך מקרב, בהרבה חסידות, בטוב טעם ודעת, נשכיל להאהיב את דרכו של הרב, דרך המלך, על כל יהודי, הכי ימני והכי שמאלני, ואף על הגויים החפצים באמת.

מספרים כי בראש השנה באומן, יש תחושה סוחפת של כלליות, של אחדות ישראל לאור הצדיק. יש שם אפילו בתי חב"ד ומניינים ליטאיים, מעין ל"ג בעומר אצל רבי שמעון במירון. כך צריכה תנועת "דרך חיים" להיראות וביתר שאת. לא לשנות את ציביונו של אף אדם ושום מגזר, אלא רק למלאו באור הפנימיות הנפלא והמאחד, באור הגאולה שנמצאת בפתח ממש.

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד