בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה: "לחקור עינוי הנערים בפרשת דומא"

לאחר שנחשפה חלק ממסכת העינויים כנגד הנערים הנחקרים בפרשת דומא, פנו אמש (א') מהוועד הציבורי לעינויים בדרישה דחופה לוינשטיין

  • ט' טבת תשע"ו - 09:10 21/12/2015
גודל: א א א

וועד הציבורי נגד עינויים, פנה אמש (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה מיידית כנגד חוקרי שירות הבטחון הכללי החשודים כי מתעללים ומענים בשעות אלו נערים יהודים הנחקרים בפרשת דומא.

"סנגוריהם של החשודים בפרשת דומא מלינים כי חוקרי שב"כ השתמשו באלימות פיזית כנגד העצורים ובכלל זה: סטירות, בעיטות, תקיפה באבירים רגישים בגוף, החזקה בתנוחות מכאיבות, איזוק מכאיב, וכי נמנעה מן העצורים שינה לתקופה ממושכת", כתבו במכתב שנשלח לוינשטיין.

הפנייה לוינשטיין (צילום מסך מתוך פייסבוק)

"לאמצעי חקירה אלו יש להוסיף כי העצורים בפרשה הוחזקו במשך קרוב לשלושה שבועות בניתוק מוחלט מהעולם החיצון תוך מניעת מפגש עם עורך דין. כמו כן נבקש לציין כי חלק מהעצורים הינם קטינים, ולפיכך השפעתם של אמצעי החקירה עליהם קשה יותר".

בוועד, שהוקם במהלך האינתיפאדה הראשונה במטרה למנוע התעללויות במחבלים ערבים, דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה להוראות על הפסקת העינויים לאלתר. "העינויים מפרים את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, נוגדים את פסיקת בג"צ בנוגע לעינויים, את המשפט הבינלאומי ההסכמי והמנהגי ובפרט את האמנה נגד עינויים שישראל היא צד לה".

"במידה ויימצא שאכן נעשה שימוש בעינויים, אנו דורשים פתיחה בחקירה פלילית".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד