בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפצוע קודם למחבל

מתנדב זק"א סיפר בטוויטר כי טיפל בפצועים לפני המחבל על אף מצבו האנוש של המחבל. החלטתו תואמת את הנחיות הארגון שפרסם החלטה בעניין בעבר

  • י"ב טבת תשע"ו - 12:21 24/12/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע אתמול (הלל מאיר TPS)
זירת הפיגוע אתמול (הלל מאיר TPS)

כזכור, לפני מספר שבועות פורסמו בכלי התקשורת הנחיותיהם הסותרות של ארגוני ההצלה לגבי סדר העדיפויות בטיפול פצועים בפיגוע. בעוד שבארגון מד"א ניתנה הנחיה להעדיף פצועים על פי חומרת מצבם, הרי שבארגון זק"א שעוסק גם הוא בהגשת עזרה ראשונה, ניתנה הנחיה לטפל בפצועים היהודים לפני שמטפלים במחבלים הערבים. בפיגוע אתמול (רביעי) נתקלנו במתנדב זק"א שנשמע להוראות הארגון.

בפיגוע שהתרחש אתמול בשער האריות, נהרגו שני יהודים ואחד נוסף נפצע, לאחר ששני ערבים תקפו אותם בסכינים. אחד מההרוגים נפגע מירי תועה של שוטרות. מתנדב זק"א שהגיע לזירה החליט שהוא מטפל בפצועים לפני המחבלים, למרות שעל פי הבנתו המחבלים נפצעו באופן קשה יותר.

המתנדב חיים פוקסמן, צייץ בטוויטר שלו: "לכל השואלים, כשהגעתי היום לזירת הפיגוע בירושלים הגשתי עזרה לפצועי הדקירות, ולא, לא ניגשתי למחבל ימ"ש למרות שמצבו היה אנוש".

זירת הפיגוע אתמול (הלל מאירTPS)

כאמור, מעשיו של פוקסמן עולים בקנה אחד עם דבריו של יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שרק לפני שבוע פרסם שוב את ההנחיות בעניין. משי זהב דאג להבהיר למתנדבים כי מדיניות זק"א היא להגיש עזרה לפצעים לפני המחבלים, בלי קשר לחומרת הפציעה".

לדבריו, "אמנם על פי הקוד האתי אמורים לטפל במי שפצוע קשה יותר אבל צריך לדעת שגם למוסריות יש גבול. אם לא נעשה את ההבחנה נאבד את הכיוון".

נציין כי שני המחבלים בפיגוע אכן מתו מפצעיהם. שני המחבלים שוחררו בעבר מהכלא הישראלי לאחר שנעצרו בגין עבירות טרור כנגד יהודים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד