בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה: שב"ס מתעלל באסיר יהודי לאומי

בתגובה לבקשת העברה לכלא אחר נאזק האסיר למיטה למשך כ-15 שעות. רק התערבות של חבר כנסת עזרה. עורך דינו: "בלעדיו יכול להיות שהוא היה כבול עד עכשיו"

  • ג' סיון תשע"ו - 08:50 09/06/2016
גודל: א א א
צינוק. אילוסטרציה (שבס)
צינוק. אילוסטרציה (שבס)

מזעזע:בימים האחרונים עובר אסיר יהודי לאומי התעללות מצד שירות בתי הסוהר בכלא מעשיהו. התעללות אשר כללה איזוק למיטה במשך כ-15 שעות בתנאי ענישה בצינוק.

מדובר במשה אורבך, פעיל שלפני כשלושה חודשים נגזר דינו לשנתיים מאסר בפועל בגין הרשעה על כתיבת מסמך "מלכות הזדון" המציע דרך אידואולוגית למהפכה יהודית בעם ישראל, תחת הסעיף הרשמי - "המרדה".

תחילת המעשה לפני כשלושה שבועות. מפקד שב"ס הגיע לאורבך, שריצה באותה העת את עונשו באגף התורני בכלא 'האלה' בבאר שבע, ואמר לו כי שירות הביטחון הכללי המליץ להעביר אותו לכלא אחר זאת משום שהוא תופס "תפקיד מנהיגותי" בקרב האסירים הלאומיים בכלא.

משה אורבך (הקול היהודי)

"בשלב זה העבירו אותו לאגף התורני בכלא מעשיהו" סיפר עורך דינו של אורבך, איציק בם. "באגף הייתה דרישה שהוא יקום לכל התפילות וישתתף בכל שיעורי התורה. היה איזה סוהר שבאופן שיטתי התנכל אליו, קרא לו עבריין וניסה 'לחפש' אותו, כנראה על הרקע הפוליטי. פעם אחת כשאורבך אחר לשיעור תורה, הסוהר כתב לו דו"ח משמעתי והוא נענש בשלילת ביקורים במשך שלושים יום". לאותו השיעור, כך נודע לקול היהודי, לא נכנס גם הנשיא לשעבר משה קצב, אך זה לא נענש.

בתגובה, ביקש אורבך לעבור לאגף אחר. "במקום לדון בבקשתו לקחו אותו לצינוק ביום ראשון מהצהריים עד לשתים עשרה בלילה". לעורך הדין בם נודע על ידי אסיר שעבר ליד אורבך על מצבו והוא החליט לערב בפניה דחופה את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שיפעל לביטול האיזוק הלא מוצדק. "בלעדי התערבותו של סמוטריץ' יכול להיות שעד עכשיו הוא היה כבול למיטה. סמוטריץ' גם מטפל בנושא הזה יום-יום", אומר בם.

אך הסיפור לא הסתיים. שירות בתי הסוהר ממשיך להחזיק את אורבך בבידוד בצינוק גם לאחר פנית חבר הכנסת סמוטריץ'. עורך הדין איציק בם שלח מכתב חריף למפקד הכלא בעקבות ההתנהלות. "אני מקוה שיתייחסו לפניות של סמוטריץ' אם לא אל הפניות שלי".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לקול היהודי: "במצב בו קיים חשש כי אסיר מסוכן לעצמו, רשאי מפקד בית הסוהר להורות על כבילתו לפרק זמן מוגבל. במקרה זה, היה חשש ממשי של פגיעת האסיר בעצמו, ובהתאם לנהלים הוא הועבר לאגף אחר ונכבל למשך מספר שעות עד לבירור נוסף ולהסרת החשש".

עו"ד איציק בם הגיב בזעם על התגובה שהתקבלה משירות בתי הסוהר וטען שמדובר ב"שקר גס": "האמירה של שב"ס הנה חסרת בסיס. פשוט שקר. שקריהם אך מחזקים את החשד שמדובר ברדיפה פוליטית".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד