בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נחשפה פרשת ענק של עבירות מס חמורות

בעלי תחנות דלק בנצרת וקלאנסווה חשודים בהנפקת חשבוניות פיקטיביות על סך מאות מליוני שקלים לנהגי מוניות לצורך קבלה במרמה של החזרי מס בלו

  • כ"ד ניסן תשע"ו - 11:33 02/05/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

כוח משולב של כמאה אנשי רשות המסים וכמאה וחמישים שוטרים פשטו הבוקר (ב') על שלוש תחנות דלק של חברת דלק גדולה בנצרת ובקלנסוואה, ועל משרדים של מייצגי עוסקים החשודים בקבלה במרמה של החזרי בלו על סולר בהיקף של מאות מיליוני שקלים, זאת על ידי הפצת חשבוניות פיקטיביות.

על פי החשד, כמות גדולה מאוד של עוסקים מאזור הצפון דרשו וקיבלו בעזרת מייצגיהם החזרי בלו על סולר בעזרת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ- 200 מיליון ₪ כשהחזרי מס הבלו שנתקבלו שלא כדין עומדים על כ- 50 מיליון ₪. נוסף על כך, העוסקים השתמשו על פי החשד בחשבוניות הפיקטיביות גם לצורך ניכוי מס תשומות וניפוח הוצאות לצרכי מס הכנסה. כפי הנראה, פעולת הנפקת החשבוניות הפיקטיביות בוצעה על ידי עובדי תחנות הדלק בשיתוף מנהלי התחנות ואחראי משמרת.

במסגרת הפעילות שנערכה, בוצעו 24 מעצרים, חולטו 5 כלי רכב ונתפסו מעל חצי מיליון ₪. החשודים יובאו בפני שופט לצורך הארכת מעצרם בהמשך היום.

ראשית הפרשה בביקורת חשבונות שגרתית של מע"מ טבריה שנערכה לפני מספר חודשים בה עלה חשד לתרמית בתחום "הישבון הסולר" בהיקפים עצומים. לאחר ניתוח הממצאים הוחלט על הקמת צוות חקירה משותף, בו היו חברים חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון, חקירות מס הכנסה חיפה, יחידה מודיעינית מיוחדת של הרשות, ימ"ר צפון במשטרה, יחידת הסולר ברשות המסים ומשרדי מע"מ בצפון.

בתוך כך, לאחרונה נערכהביקורת בחנות למכירת חומרי בנייה בשפרעם בה עלה חשד להעלמת הכנסות בסך של כ-2.6 מיליון שקלים, בעקבותיה נעצר הבעלים - מוחמד חסן תיסיר (55) ממשהד. בתחילה, הגיעו אנשי היחידה לניהול ספרים אל החנות 'על הדרך' הממוקמת בסמוך לשוק העירוני הישן בשפרעם, ומנוהלת ע"י חברת 'על הדרך יזמות ובנייה בע"מ' של תיסיר. עם הזדהותם של אנשי ניהול ספרים, נעשה ניסיון להבריח מהחנות את כרטסת הלקוחות ובשל כך הוזעקו למקום חוקרי מס הכנסה חיפה והצפון ובנוכחותם נמשכה הביקורת. במהלכה נמצאו שקים של לקוחות החברה בסך של כ-2,600,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. תיסיר נעצר ולמחרת הובא בפני שופטת שנעתרה לבקשת היחידה החוקרת לעצור אותו ל-24 שעות ואז לשחררו תוך הפקדת ערבויות כספיות ואיסור יציאה מהארץ ל-180 יום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד