בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אז מהו "דו קיום"?

בערוץ 2 מסבירים לנו בין השורות למה הם מתכוונים כשהם אומרים "דו קיום" - רופא ערבי שמטפל בפצוע יהודי מהפיגוע ורופא יהודי שמטפל במחבל. מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ו' חשון תשע"ו - 10:27 19/10/2015
גודל: א א א
דוקטור אחמד עיד בראיון (צילום מסך)
דוקטור אחמד עיד בראיון (צילום מסך)

לדיבורים על "דו קיום" בזמן שמחבלים דוקרים פה אנשים ללא רחם כבר התרגלנו. גם דיבורים על ה"צורך" לנהל שגרת חיים של שכנות טובה בין יהודים לערבים בימים שבהם כל שעה מדווחים על פיגוע - גם הם לא דבר חדש.

אך מהו "דו קיום"? למה מתכוונים מטיפי המוסר והצדק שאומרים לנו השכם והערב שצריך לחזק את ה"דו קיום"?

ערוץ 2 בהסבר מעמיק על "דו קיום" (צילום מסך)

ובכן, נראה שבערוץ 2 החליטו לקחת ברצינות את כל הנושא הזה של "דו קיום", ובמקביל לכתבות שהם מעלים כמעט כל יום על עסקים ערבים שנפגעים כתוצאה מהטרור שהילדים שלהם מפעילים ב"ערים המעורבות" ועל עגמת הנפש של תושבי ג'בל מוכבר על החומה שהציבו להם בשולי הכפר בשביל שבקבוקי התבעירה שלהם לא יפגעו בבתי היהודים, הם מנסים להסביר לנו קצת יותר לעומק למה הם מתכוונים כשהם אומרים "דו קיום".

מסכנים שם בג'בל מוכבר, אה? (צילום מסך)

כתבת הערוץ, רותי שילוני, החליטה לדברר את ה"דו קיום" ואת הקושי ליישם אותו, דרך הצגת העבודה האינטנסיבית שיש במרכזים הרפואיים של הדסה בירושלים - בעין כרם ובהר הצופים.

מהצד היהודי הוצג ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בעין כרם שנאלץ לטפל בין היתר גם במחבלים שביצעו את הפיגועים, למשל המחבל בן ה-13 שדקר ופצע אנושות יהודי בן 13 בפסגת זאב ועוד כמה עוברי אורח.

מהצד הערבי הוצג ד"ר אחמד עיד, מנהל המחלקה הכירורגית בהר הצופים, שמטפל בנפגעים יהודים שהגיעו מזירות הפיגועים השונות בירושלים.

טיפול במחבלים - דו קיום (צילום מסך)

ד"ר קובי רחמוט, שמשמש כמתמחה אצל ד"ר עיד, סיפר איך טיפל בילדים ערבים שנפצעו כשזרקו אבנים לעבר בתי היישוב של משפחת אשתו.

הנה לכם "דו קיום" - רופא ערבי שמטפל ביהודי שנפצע בפיגוע שביצע ערבי ורופאים יהודים שמטפלים במחבלים. רק אני לא הבנתי את המשוואה?!

ואולי בעצם צריך להודות לכם, ערוץ 2, על ההסבר. עכשיו הבנו מה זה "דו קיום".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד