בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחדות ירושלים - בנט בעד, שפיר נגד

שנת הלימודים הבאה תוקדש לאחדות ירושלים, סתיו שפיר מתנגדת. במהלך התכנית יבקרו התלמידים, בעיר העתיקה, באתר הכנסת ובבית המשפט העליון

  • י"ג אדר תשע"ו - 17:25 22/02/2016
גודל: א א א
ירושלים (Petdad)
ירושלים (Petdad)

שר החינוך נפתלי בנט הכריז על שנת הלימודים הבאה כ'שנת אחדות ירושלים' במערכת החינוך. "אני גאה לבשר כי לרגל 50 שנה לשחרור ירושלים, בשנה הבאה תקדיש מערכת החינוך את שנת הלימודים לעיר הבירה המאוחדת שלנו", כתב בנט בדף הפייסבוק שלו.

על פי התכנית, במהלך שנת הלימודים ילמדו התלמידים תכנים ממגוון תחומים בנושא ירושלים. בין היתר ישולבו תחומי לימוד ההיסטוריה, השפה, גאוגרפיה, אזרחות, ספרות, תנ"ך ולימודי ארץ ישראל. כמו כן התכנית תציע לבתי הספר מערך שיעורים על העיר, לפחות בחלק מהתכנים תינתן לבתי הספר להתגמש עם התכנית ולהתאימה לתפיסת עולם התואמת את רוח בית הספר.

בנוסף, כחלק מהתכנית,התלמידים יבקרו ויסיירו באתרים שונים בעיר, בין האפשרויות ניתן למנות את העיר העתיקה, הכנסת, בית המשפט העליון, אתרי גבורה והנצחה ועוד. התכנית תושק באופן רשמי ביום ירושלים הקרוב.

לדברי בנט, "מירושלים ההיסטוריה שלנו התחילה, וממנה נשאב את העוצמות שלנו כעם בימים אלה.
אם יש מי שבא לנתק אותנו מהעיר – הוא רק השיג את ההיפך – וחיבר אותנו יותר לירושלים".

מי שאולי קצת נלחץ מהתכנית החדשה היא חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני), שתקפה את בנט בפייסבוק ובטוויטר. "בנט הכריז שגמרנו עם 'האחר הוא אני', וששנת הלימודים הקרובה תוקדש ל'אחדות ירושלים", טענה שפיר.

באשר לדברי בנט על ירושלים, טענה שפיר כי ההסטוריה של עם ישראל מתחילה במצרים, "אנו שואבים את עצמתנו מרוחו האמיצה של האדם. מכוחנו כמדינה ריבונית להגן על עצמנו... מיכולתנו לדאוג ליתום ולאלמנה ולגר, מאהבתנו לארץ, מההיסטוריה והתרבות היהודית ומהערכים המוסריים שפיתחנו לאורן, ולאור מה שעברו האבות והאמהות שלנו, במצרים, בבגדאד ובטרבלינקה. אנחנו כבר לא מחכים שיצילו אותנו, אלא לוקחים את גורלנו בידנו".

עוד כתבה שפיר כי "לא בכדי עם ישראל לא נולד בירושלים אלא בסיני. גדולתו של העם הזה היא ערכים שמעצבים אותו. גדולתו היא במסע אל הארץ המובטחת, שאינה רק מקום, אלא בראש ובראשונה - אידיאל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד