בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין זכות קיום למדינה ללא התורה"

למעלה מ-1,000 איש, בינהם מאות רבנים, השתתפו אמש (ב') בכנס החירום נגד החקיקה האנטי-יהודית בישראל. "בממשלת הזדון האחרונה, היו חוקים נגד התורה, נגד ה' ונגד משיחו", אמר הרב הראשי לישראל

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ח' טבת תשע"ה - 13:53 30/12/2014
גודל: א א א
הרבנים בכנס אתמול (מיכאל הרוש)
הרבנים בכנס אתמול (מיכאל הרוש)

בכנס שנערך אמש (שני) בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו שליט"א והרב יצחק יוסף שליט"א השתתפו כ- 1,100 איש ובהם רבני ערים, ראשי ישבות, ר"מים, ורבני הקהילות מכל רחבי הארץ.

"צריכים לזכור דבר אחד, אם הדת תיפרד מהמדינה אין פה בעיה של הדת בכלל", אמר בכנס הרב אליהו בקשי דורון, מי שהיה הראשון לציון והרב הראשי הספרדי לשעבר. "ברוך ה' הדת וכל עם ישראל בכל הדורות וכל הגלויות התקיימו. דת ישראל מתקיימת עם המדינה ובלי המדינה. מי שינזק מהפרדת הדת והמדינה היא רק המדינה. שלא יהיה בכלל זכות קיום למדינה בלי התורה, זה הבסיס של עם ישראל", קבע הרב דורון.

רבנים בכנס אתמול (מיכאל הרוש)

"אנחנו מבקשים רק דבר אחד מכל הפוליטיקאים ומכל האלה שמנסים לעשות מסחר מחוקות התורה, להפריד את הדת והפוליטיקיה, לשמור על דת ישראל, על השמן הזך הטהור". הרב יצחק יוסף, המכהן כיום כרבה הראשי הספרדי של ישראל, נאם בכנס ואמר כי"רואים את המלחמה שיש לנו במתייוונים. לצערנו הרב, בממשלה האחרונה, ממשלת הזדון האחרונה, היו חוקים נגד התורה, נגד ה' ונגד משיחו. הראו לי עכשיו רשימה של 55 חוקים נגד התורה. אנחנו נעשה עין הרע לחוקים האלה. אני ועמיתי הרב לאו נסנו למנוע כמה חוקים, אבל שום דבר לא הצלחנו".

"אני כרב ראשי לישראל אסור לי לדבר על הפוליטיקה, אבל לרמוז מותר לי... צריכים שיהיה כוח, שאחרי הבחירות, הממשלה לא תוכל לזוז בלי הצבעות של אנשים יראי שמייים. שלא יוכלו לעשות את החוקים האלה".

רבנים בכנס אתמול (מיכאל הרוש)

גם מארגני הכנס הופתעו לראות כאשר התקבצו מעל ומעבר למתוכנן, מאות רבנים מהציבור החרדי והציוני-דתי, מזרחיים, אשכנזים, צעירים ומבוגרים. זה לצד זה התיישבו מאות הרבנים מזקני הדור ורבנים צעירים בשנות ה-20 לחייהם. הרבנים שהשתתפו בכנס דיברו על הסערה הגדולה ודאגה לזהותה היהודית של מדינת ישראל. בימים שקדמו לכנס נוצרו קואליציות וחיבורים רבים בין תלמידי החכמים מכל המגזרים.

הרב דוד לאו, המכהן כרבה הראשי האשכנזי של ישראל אמר בכנס כי "פניתי לראש הממשלה יותר מפעם אחת ובקשתי ממנו, יש לך יועץ משפטי, הרבנות הראשית היא היועץ היהודי. שתייעץ לך לפני כל ישיבת ועדת שרים לענייני חקיקה, מה דעת היהודות בנושא, מה משמעות הדברים".

רבנים בכנס אתמול (מיכאל הרוש)

בין הרבנים שהשתתפו בכנס ניתן למנות את זקני הרבנים הראשון לציון הרב בקשי דורון, הרב אביגדור נבנצאל, הרב שמעון ביטון, רב העיר חדרה, הרב משה הבלין, רב העיר קרית גת, הרב מנחם בורשטיין, הרב פרופ' יגאל שפרן, הרב יהושע שפירא, הרב משה הגר, הרב אליקים לבנון, הרב חיים גנץ, הרב מיכה הלוי, הרב דוד חי הכהן, הרב דב ביגון ועוד.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד