בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין לנו זכות על החיים"

ב'חותם' תוקפים בחריפות את הדיון המחודש בחוק "הנוטה למות"

  • יח"צ
  • ד' תמוז תשע"ו - 14:29 10/07/2016
גודל: א א א
(מיכאל יעקובסון)
(מיכאל יעקובסון)

ארגון חותם הפועל לחיזוק זהותה היהודית של המדינה מביע התנגדות חריפה להצעת החוק "הנוטה למות" שמעלה היום לוועדת השרים לענייני חקיקה ח"כ עופר שלח (יש עתיד).

הצעת החוק לתיקון חוק החולה הנוטה למות מבקשת לאפשר לרופא לרשום תרופות שיוכלו לאפשר לחולה להתאבד בעזרתן, במקרה שהחולה נוטה למות.

"הנושא רגיש ומורכב, וייש לדון בו בזהירות הראויה", כותבים בארגון חותם בדף עמדה שפרסמו.

בחותם מדגישים את הסכנה שבכניסה למדרון חלקלק בתחום זה ומביאים כדוגמא את המתרחש בחלק מארצות אירופה בהם חוקים דומים עברו.

"אם אנו בוחנים כדאיות של חיים, וטוענים שבמקרים מסוימים החיים כבר אינם כדאיים ולכן יש לרופא לעזור לחולה לסיים את חייו, לא ירחק היום שנבחן גם את כדאיות חייהם של אנשים פחות חולים, או אפילו בריאים, ש"קצת מפריעים לנו". במידה וסכר זה ייפרץ, יהיה הדבר תלוי בהבנת כל רופא ורופא מתי החיים כדאיים...", אומרים בחותם.

"בהולנד בשנים האחרונות חזרו והתרחשו חריגות חמורות, אשר בחלקן אומצו רק בדיעבד על ידי ההסתדרות הרפואית ההולנדית. למעשה, מבוצעות המתות רבות של קטינים ויילודים פגומים גם ללא הסכמת הוריהם, כאשר קשה לייחס לתינוקות עצמם הסכמה מדעת. הומתו אנשים מחוסרי הכרה ללא הסכמתם המפורשת, ביניהם חולים פסיכיאטריים, שחלקם, כלל איננו סופני או חשוך מרפא", מציינים בחותם. "קשה לקבל בהבנה המתה של חולים פסיכיאטריים, גם אם פעילות כזו הייתה מקובלת בגרמניה הנאצית בשנות השלושים".

בארגון חותם מדגישים את עמדת ההלכה לפיה חיים הם למעלה ממסגרתו המוגבלת של המין האנושי. "איננו יכולים ליצור חיים חדשים (אלא בשימוש בתאים קיימים), ולכן גם אין לנו כל היתר ליטול חיים. גם אם מדובר ב"חיי שעה" ("חולה סופני"), אין כל היתר לקצר חיים אלה. בשום אופן, לא ניתנה רשות לרופא לקצר חיים. הדברים אמורים ביחס למתן חומרים לזירוז המוות, וכן לניתוק חולה ממכשירים אליהם הוא מחובר".

עם זאת בחותם מציינים כי חולה אנוש, במצב של קריסת מערכות, שהרופאים אומרים שאין תקנה לרפאותו, למרות שאסור לנתק אותו ממכשירי החייאה, אין חובה לחברו למכשירים כאלה. "בהסכמה בין הרופאים והמשפחה, יש מקום להחליט, שלא להאריך את סבלו, באופן שחייו יהיו תלויים במכשירי ההחייאה, ולכן, אפשר לא לחברו אליהם".

"מעבר לכך, אין לנו זכות על החיים", אומרים בחותם וקוראים לשרי הוועדה להתנגד להצעת החוק שאסורה על פי ההלכה, וטומנת בחובה סכנות משמעותיות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד