בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: ערבייה העבירה כספים לאנשי חמאס

ערבייה מירושלים קיבלה כסף לשיפוץ ביתה וכן עמלות כספיות נוספות. היא נאשמת במגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש

  • ט"ו אלול תשע"ו - 18:35 18/09/2016
גודל: א א א
מחבלים בכלא. ארכיון (צילום מסך) (צילום מסך)
מחבלים בכלא. ארכיון (צילום מסך) (צילום מסך)

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגדדלאל אבו אלהווא ערבייה המתגוררת באבו טור בירושלים בחשד למגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור ועבירות נוספות.

אבו אלהווא נאשמת בעקבות כך שיצרה קשר עם מחבלים מארגון חמאס לטובת העברת כספים לאסירי הארגון המרצים עונשם בתמורה לעמלה כספית ולמענק לצורך שיפוץ דירתה שנשרפה.

על פי כתב האישום לפני כשנה וחצי נשרף ביתה של הנאשמת עקב קצר חשמלי. אחיה של הנאשמת, איימן חמידה, הינו אסיר בטחוני המרצה מאסר בבית סוהר "אשל". חמידה הפנה את הנאשמת לגורמים בחמאס שיוכלו לסייע לה כלכלית מתוקף היותה בת משפחה של אסיר חמאס. בעקבות זאת, פנתה למחמוד קוואסמה ובאסם אבו סנינה, שני פעילי חמאס אשר נדונו בעברם למספר מאסרי עולם בגין נטילת חלק בפעילות טרור ושוחררו במסגרת "עסקת שליט".

השניים העבירו אליה עשרות אלפי שקלים, על מנת שהנאשמת תפקיד כספים בקנטינות של אסירי חמאס. לעיתים הפקידה בעצמה בסכומים של מאות שקלים לכל אסיר, ולעיתים עשתה זאת באמצעות קרוביה.

בעבור כל הפקדה שביצעה הנאשמת קיבלה הנאשמת עמלה של 50 שקלים, כאשר בסה"כ קיבלה הנאשמת מקוואסמה ואבו-סנינה סכום כולל של 5,500 דולרים לשיפוץ הבית מתוקף היותה אחות של אסיר חמאס, וכן סכום נוסף של כ-43,000 שקלים עבור הפקדות לחשבונות קנטינה של אסירי חמאס.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד