בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלמגור: "יש להחמיר הענישה בטרור"

בארגון דרשו להשתלב בדיונים בוועדת החוקה על חוק הטרור ולאפשר שימוע לנפגעי טרור. "חשוב למנוע ממארגני הטרור העממי המשך פעילות על ידי הכנסתם לכלא לשנים ארוכות"

  • יח"צ
  • י"ט אלול תשע"ה - 17:27 03/09/2015
גודל: א א א
טרור. ארכיון
טרור. ארכיון

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" פנה אל שרת המשפטים ויו"ר ועדת חוקה ומשפט במכתב דחוף - "עצרו את המשך חקיקת חוק הטרור".

בארגון אומרים כי חוק הטרור במתכונתו הנוכחית אינו מספיק נוקשה כלפי ארגוני הטרור הערבים. "אנו מבקשים לעצור את הליכי חקיקה ולפני קריאה שניה ושלישית לאפשר שימוע לנפגעי הטרור. אנו דורשים לשלב בדיונים בוועדת חוקה ומשפט את נפגעי הטרור והמשפחות השכולות והיועצים המשפטיים של אלמגור בדיונים, כפי שנעשה לגבי ארגונים אחרים, כולל ארגוני סיוע לאסירים ביטחוניים שבאו עם אג'נדה משפטית אחרת משלנו" כתבו במכתב.

מאיר אינדור יושב ראש "אלמגור" אמר בעקבות הדברים כי "התגלה לנו שבשלבי הכנת החוק הייתה מעורבות עמוקה של ארגונים אזרחיים חיצוניים שדאגו יותר לטובת החשודים בטרור מאשר לאזרחי ישראל. הם הצליחו לכרסם בסעיפים שונים שהובאו על ידי מערכת הביטחון בנימוקים של זכויות הפרט. כך יצא שזכויות הפרט של הנפגעים בפוטנציה - אזרחי ישראל הונחו הצידה לעיתים לטובת מחבלים או חשודים בטרור".

באלמגור טוענים שהחוק במתכונתו הקודמת "פקודת הטרור תש"י" טוב לעיתים על פני החוק החדש. בארגון מביאים כדוגמא את סעיפי ענישה במה שמכנים "טרור עממי", שם משפטנים ולוביסטים הצליחו לשכנע את גורמי המערכת המשפטית להקל ברף הענישה.

באלמגור אומרים כי יש להגדיר פעילויות הסתה, מימון, וארגון של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה כעברות שיש צורך להחיל עליהן ענישה כבדה יותר שתייצר הרתעה.

"חשוב למנוע ממארגני הטרור העממי המשך פעילות על ידי הכנסתם לכלא לשנים ארוכות בלא אפשרות להסתובב חופשי, להסית ולארגן פציעה והרג של עוברי דרכים" אומרים באלמגור.

ד"ר אריה בכרך, מראשי אלמגור ואב שכול אמר כי "הגישה שהונחה לפני הכנסת ושולבה בחוק הנוכחי על ידי גופים כמו המכון לדמוקרטיה ואחרים היא, שיש לחדול מהשימוש בתקנות לשעת חרום ולדבריהם בשבילם בא החוק. אנו סוברים שמה שמתאים למדינה כמו ארצות הברית שאחרי 9/11 מתאים לנו".

"הגישה המקלה מתאימה למדינת ״לללנד״ ולא למדינת ישראל. התקנות לשעת חרום הוחלו עוד בימי הבריטים ומה שהם ידעו להחיל פה ובארצות אחרות ראוי לנו. במיוחד שהטרור רק גבר והמזרח התיכון השתנה רק לרעה! אם יש לחברי הכנסת ספקות שיזמינו את הילדה איילה שפירא שיסתכלו לה בעיניים מבעד למסכת הלחץ שעל פניה מאז שנשרפה. שיזמינו פצועים אחרים שיספרו להם מה הם עברו ועוברים מול הטרור העממי. שיזמינו הורים שכולים שיספרו מה עובר עליהם מאז שהרוצח הצליח להשתחרר מהעבירה הקודמת בחסות החקיקה המקלה ומשם לפעולת הרצח" סיים ד"ר בכרך.

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד