בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אלפי קברי יהודים יחרשו באלג'יר?

הרב ברוך אזרחי קורא למנוע את חילול הקברים במקום ולבטל את הגזרה. "למחות על כך בכאב ולהתפלל ולזעוק לריבונו של עולם שיפר עצתם"

  • כ"ז אב תשע"ו - 15:44 31/08/2016
גודל: א א א
מצבות יהודים מחוללות. ארכיון
מצבות יהודים מחוללות. ארכיון

ראשי ישיבת 'עטרת ישראל' הרב ברוך אזרחי, קורא למנוע חילול קדושת מתים יהודים באלג'יר בשל כוונת השלטונות לחרוש עשרות בתי קברות יהודיים בשל מכירת הקרקע במקום, כך פורסם בערוץ 7.

בעוד מספר חודשים צפויים להיעקר אלפי קברי יהודים בעשרות בתי עלמין יהודיים באלג'יר ועצמות המתים יועברו לקבר אחים גדול. במסגרת 'מסע בעקבות עולם התורה שנחרב' שנערך בפולין בימים אלה, קרא ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הרב ברוך מרדכי אזרחי, לכל מי שיש לו השפעה על השלטונות המקומיים למנוע את חילול כבוד המת.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

"זוהי גזירה נוראה של חיטוטי שכבי בצורה הנוראה ביותר. לפי מה ששמעתי זהו דבר שלא כל כך ידוע ונוטל את כוחם ומרצם של גדולי ישראל החושבים יומם ולילה מה לעשות בכל מיני דרכים להצליח למנוע את הגזירה הנוראה הזו".

"מה שאנו יכולים לעשות", אמר הרב אזרחי, "הוא למחות על כך בכאב ולהתפלל ולזעוק לריבונו של עולם שיפר עצתם, מתפללים שינוחו בשלום על משכבם. אם אנו יודעים על הדבר הזה, חייבים לעורר על כך. תראו איך הרמ"א, מי גדול כאדונינו הרמ"א, כמרן הבית יוסף, כמרן בעל 'הטורים', שהיה 'ראשון' איך הם לא רק עשו ללמוד וללמד, אלא, פעלו הכל מתוך דאגה לכלל ישראל, ומהי אותה דאגה, רוחניות, לבקש מהקב"ה, מהרמ"א שיפעיל בשמים זכותו. להפר את הגזירה הנוראה העומדת על הפרק".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד