בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם לא היה יורה אולי היה נהרג כמו הבן שלי"

ליעל אוחיון שבנה כפיר הי"ד נהרג בפיגוע במחסום ארז שבוע לאחר שננזף על ידי מפקדו בשל בידוק שערך לערבי יש מה לומר על פרשת אלאור אזריה

  • י"א אייר תשע"ו - 22:22 19/05/2016
גודל: א א א
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS)
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS)

(האזינו למוסר הלחימה של סגן הרמטכ"ל בשיחה עם תלמידי מכינה לפני עשור)

העמדתו לדין של החייל אלאור אזריה, התבטאויותיהם של ראשי מערכת הביטחון סביבה, דברי סגן הרמטכ"ל ועוד אירועים רבים שעלו על סדר היום הציבורי בתקופה האחרונה הציפו אל פני השטח את נושא מוסר הלחימה בצה"ל, ותפקוד החיילים בפעילות מול המחבלים הערבים בסיטואציות השונות, בפרט בלחימה במה שמכונה "סביבה אזרחית".

לא מעט חיילים שלמו בחייהם בהיסטוריה של השנים האחרונות בשל חשש מפגיעה במחבלים ובסביבתם. אחד מהם, כפיר אוחיון הי"ד נרצח בפיגוע במחסום ארז לפני כ-12 שנה, כ"ד ניסן תשס"ד.

בשיחה עםהקול היהודי מספרת אמו, יעל, על עלם החמודות שלה שנלקח בדמי ימיו. "כשהיה תיכוניסט היו פיגועים. הוא אמר 'אני רוצה להתגייס ולדאוג שזה לא יקרה'. הפרופיל היה נמוך אבל הוא נלחם ובסוף רופא צבאי הסכים להעלות לו את הפרופיל. לא היה מאושר ממנו. הוא היה חייל מצטיין. ביקשתי מהמפקדים 'שמרו לי עליו, אל תחזירו לי אותו בארון'. המשפט הזה מלווה אותי 12 שנים".

כפיר נהרג במהלך בידוק של ערבים במחסום ארז בעת שבדק קבוצה של ערבים. מחבל חמאס שהיה בעל אשרת כניסה לעבודה הרכיב מטען נפץ מתחת למכנסיו ופוצץ אותו כשהיה סמוך לכפיר.

שבוע לפני הפיגוע הזה ארע לכפיר מקרה שבעיני משפחתו אין כל ספק שהיה בעל השפעה על הפיגוע בו נהרג. "עבר במחסום איזה ערבי, והיו שם נשים ישראליות שעודדו אותו לא להקשיב להוראות של החיילים. כשהערבי לא נשמע להוראות, כפיר כבר הכין את עצמו עם הנשק. הנשים התקשרו למפקד של כפיר ואיימו שאם הוא לא ינזוף בו הם יפנו לתקשורת". יעל מספרת שהנזיפה מהמפקד השפיעה על כפיר והוא חשש שתפתח נגדו חקירה. "הוא דיבר עם בעלי שהוא מפחד שיעלו אותו למשפט על זה. זה יצא לתקשורת והוא אמר שהוא מפחד שיעבור מחבל עוד פעם".

| "רוצה לחבק את אמא של אלאור"

כאמור, שבוע בלבד לאחר מכן נהרג כפיר בפיגוע בסיטואציה מקבילה לגמרי. המחבל שנשא את חגורת הנפץ הסתיר אותה בבגדיו התחתונים מאחר וידע כי אסור לחיילים לבקש ממנו להתפשט לצורך הבידוק. "אני בטוחה שמה שהוא עבר שבוע לפני כן ערער לו את הביטחון העצמי", אומרת יעל.

יעל עוברת לדבר על העמדתו לדין של אלאור אזריה: "יש את הסיפור של החייל עכשיו, אם הוא לא היה יורה וחברים שלו היו נפגעים?! אני רואה את מה שקורה במדינה ואני רוצה לחבק את אמא שלו. אני מאחלת ומקווה שהבן שלה יחזור הביתה ושהתיק הזה ייסגר, החייל פעל מתוך אחריות כנגד מחבל שבא לרצוח אם הוא לא היה יורה והמחבל באמת היה מתפוצץ כמו המחבל שהתפוצץ על הבן שלי אחרי זה היו שואלים את החייל למה הוא לא ירה בו. אני רוצה שהילדים שלי ילכו לקרבי אבל אני רואה מה עושים לחייל שפעל ככה מול מחבל, אי אפשר לדעת מה הם מסתירים".

"תמיד אנחנו צריכים לחשוש כי אנחנו לא יודעים מה הם מתכננים לעשות לנו והחייל הזה פעל מתוך ערנות. גם אצל כפיר היה את ההצקות של התקשורת וזה ערער לו את הביטחון, הוא לא הספיק לירות במחבל לפני שהוא התפוצץ. רוצים חיילים קרביים אבל צריך לתת להם את הגיבוי הראוי כי הם עושים עבודת קודש".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד