בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אנחנו כאן כי מורל היא אחותנו"

כ-500 איש הפגינו אמש (א') למול "חתונת ההתבוללות". כ-100 שוטרים אבטחו את האירוע והאורחים בחתונה עברו בידוק קפדני. "ישראל ערבים זה לזה", אמרו המפגינים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ב אב תשע"ד - 11:06 18/08/2014
גודל: א א א
פעילי להב"ה בהפגנה אמש
פעילי להב"ה בהפגנה אמש

מול "חתונת ההתבוללות" שהתקיימה אמש (ראשון) באולם "שמש אדומה" בראשון לציון, הפגינו כ-500 פעילים ביוזמת ארגון להב"ה למניעת ההתבוללות. "אנחנו כאן כי מורל היא אחותנו, וישראל ערבים זה לזה. אנחנו כאן כי אכפת לנו", אמר ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי שהשתתף אף הוא בהפגנה.

המפגינים, בניהם היו חרדים, חילוניים ודתיים לאומיים, הניפו שלטים נגד התבוללות, בניהם "התבוללות היא שואה לעם היהודי", "משה רבנו מזיל דמעה על נשמה יהודיה שנאבדה", "אברהם אבינו בוכה במרומים על בתו הקטנה" וכן שלטים נוספים. המשטרה עצרה 6 מפגינים.

פעילי להב"ה בהפגנה אמש

מנגד, הגיעו כ-200 מפגינים בלבד לתמוך בזוג המתבולל. המפגינים קראו לשוויון ואהבה בין יהודים לערבים והתנגדו למה שכינו "גזענות". גם המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים ולמעלה מ-100 שוטרים נכחו במקום. סביב ההפגנה היו גם בלשים סמויים ואמצעים לפיזור הפגנות לשעת הצורך.

מדיווחים שונים עולה, כי בכניסה לאולם, אליו הגיעו גם אנשים רבים שלא הכירו את הזוג המתבולל, זאת בכדי לעודד אותם במעשיהם, עמדו שוטרים ומאבטחים שערכו חיפוש קפדני על כל אדם שנכנס לאולם.

פעילי להב"ה בהפגנה אמש

ריבלין ברך את הזוג המתבולל – "מתעלם מהסכנה"

לאחר שנודע לבנצי גופשטין ולארגון להב"ה על חתונתם של מחמוד מנסור, ערבי כבן 26, ומורל מלכה, יהודיה כבת 23, שניהם מיפו, החליטו לנסות ולסייע. בארגון הודיעו כי יבואו גם הם לחתונה וימחו על ההתבוללות כאן בארץ ישראל, דבר אותו מנסה ישראל למנוע במדינות חו"ל. בתגובה עתר מנסור לבית המשפט בבקשה לאסור עליהם להפגין במקום, אך בית המשפט אישר את ההפגנה במרחק של כ-200 מטרים מאולם השמחות.

פעילי להב"ה בהפגנה אמש

בתגובה להחלטה אמר עו"ד איתמר בן גביר שייצג את ארגון להב"ה, כי "טוב שגם החתן מחתונת ההתבוללות יבין שכאן זו מדינת ישראל וזכותו של מרשי ושל ארגון להב"ה לצעוק ולמחות נגד תופעה חמורה וקשה מאין כמוהה".

לאחר מכן יצא נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בביקורת נגד המפגינים וארגון להב"ה ואף איחל שמחה ובריאות לזוג המתבולל. בתגובה אמרו בלהב"ה, כי "עצוב לשמוע שנשיא המדינה מתעלם מסכנת ההתבוללות ומעודד התבוללות במקום לבוא איתנו ולמחות על הבושה".

"התבוללות היא שואה להם היהודי" "אברהם אבינו בוכה במרומים על ביתו הקטנה"אנחנו כאן כי אכפת לנו". מיכאל בן ארי בהפגנה אמש

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד