בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באלעד יוצאים נגד בית המשפט: "לא למשרד החינוך"

מודעות רחוב נתלו בעיר הקוראות להימנע מ'רישום אזורי' שכפה בית המשפט

  • כ"ח אדר תשע"ז - 16:09 26/03/2017
גודל: א א א

בערב השבת האחרון נתלו מודעות בעיר אלעד, בעקבות מכתבם של הרבנים המתנגדים לרישום האזורי לסמינרים.

במודעות נכתב תחת הכותרת, "בהוראת גדולי הדור, אלעד אומרת לא לרישום אזורי". במודעה נכתב ההסבר, כי "בימים אלו מנסה משרד החינוך לכפות על תושבי אלעד רישום אזורי לסמינרים. דבר זה נאסר על-ידי כל גדולי הדור שליט"א, מרנן ורבנן אשר על פיהם אנו חיים, ואשר לאורם נצעד ונלך. כולנו אומרים לא למשרד החינוך, ולא נרשמים בשום פנים ואופן ברישום אזורי", לשון המודעה.

מודעות הרחוב נתלו באופן אנונימי, אך ניתן לשער כי העומדים מאחוריהם הם גורמים התומכים במנהלי הסמינרים, וחלק מהורי התלמידות בעיר, המתנגדים באופן תקיף לנוהל החדש במתבסס על רישום אזורי.

המכתב המצוין במודעות פורסם בסוף השבוע כ'קול קורא' שנכתב ונחתם על-ידי מספר רבנים ובראשם הרב שטיינמן, שבו הובהר כי הרבנים מתנגדים לנוהל החדש. במכתב נאמר "אל ציבור יראי ה' בעיר אלעד: ידוע מקדמת דנא הנזק החינוכי העלול להיגרם לתלמידות מרישום אזורי לתיכונים. לכן הננו לגלות דעתנו כי אין להורים לרשום את בנותיהן לתיכונים שהרישום בהם הוא רישום אזורי".

סערת הרישום האזורי החלה באלעד כבר לפני מספר שנים. בית המשפט קבע כי על עיריית אלעד לקיים רישום אזורי לסמינרים, אך הדבר לא בוצע. לפיכך, נשלח מכתב על-ידי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי לראש העיר אלעד שבו נאמר "ככל שרשות החינוך המקומית לא תעשה כן, משרד החינוך ישקול את צעדיו, ובכלל זה נקיטה באמצעים המנהליים העומדים לרשותו".

בד בבד עם שליחת המכתב, פנה עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' לבית המשפט כנגד עיריית אלעד, בטענה כי האחרונה מזלזלת בבית המשפט ובהכרעה שניתנה בעבר. בעקבות פנייתו הודיע בית המשפט כי על העירייה להכריז לאלתר על עריכת רישום אזורי בעיר.

בלית ברירה הודיעה מחלקת החינוך בעיריית אלעד על פתיחת רישום אזורי, אך גדולי הרבנים יצאו במכתב התומך בראש העיר המתנגד לרישום אזורי, ובקריאה שלא לרשום את הבנות ברישום אזורי כאמור.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התראיין בנושא זה לאתר 'בחדרי חרדים' ואמר כי "מי שקובע את הדברים הללו של רישום אזורי זה גדולי התורה והרבנים. בשום אופן לא איזה איש מתוסכל שהוא רוצה לקבל החלטות של בית המשפט".

"המשמעות של העניין מבחינת היהדות החרדית, שכולנו נעמוד כחומה בצורה ליד ראש העיר ישראל פרוש, לא יכול להיות בשום פנים ואופן המצב הזה, זה ערעור על כל הסמכות של מערכת החינוך החרדית, לא יקום ולא יהיה הדבר הזה, כולנו עומדים מאחוריו, לא בית המשפט יקבע את ההחלטות איפה יקבע רישום אזורי ואיפה לא".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד