בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ דחה את פינוי הבתים בעפרה בחודש

אחת הנשים שצפויות להתפנות בעפרה: "בית המשפט הגבוה לצדק מנותק מצרכים בסיסיים של האזרחים". חלק מהמשפחות שצפויות להתפנות החלו היום לארוז את חפציהן

  • ט' שבט תשע"ז - 14:40 05/02/2017
גודל: א א א
צהל מכשיר ציר גישה לכיוון הבתים שיפונו (מתי עמר TPS)
צהל מכשיר ציר גישה לכיוון הבתים שיפונו (מתי עמר TPS)

בג"ץ דחה היום (א') את בקשת המדינה לדחות את מועד הפנוי של תשעת הבתים בעפרה בשלושה חודשים, אך השופטים אשרו שהפינוי יושלם בתוך כחודש ולא בימים הקרובים כפי שהוחלט מלכתחילה.

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור ציינה כי "למרות שהבקשה להארכת מועד של שלושה חודשים נדחתה, אנו מביעים תקווה כי בהגיע מועד הפינוי המבקשים יתפנו בדרכי שלום, כפי שהצהירו בתצהיריהם. לשום אדם אין זכות לנקוט באלימות כלפי רשויות החוק או כלפי כל אדם אחר".

צה"ל מכשיר ציר גישה לכיוון הבתים שיפונו (מתי עמר TPS)

אבי רואה יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין מסר לסוכנות tps בתגובה להחלטת בג"צ: "ההחלטה לדחות בחודש לא תסייע למשפחות לסיים את שיפוץ הבתים החלופיים. זו דחיה לפרק זמן לא הגיוני ולכן היא מצערת. בג"צ יכלו לאפשר למשפחות לעבור בצורה ראויה ומכבדת ובחרו לזלזל בבקשתם שלא לעבור פעמיים. אנו מקווים שלבג"צ יש נימוקים טובים מדוע לדחות בחודש ולא ב3 חודשים כפי שהתושבים בקשו".

עוד הוסיף רואה בדבריו לסוכנות הידיעות TPS: "הרס עמונה והבתים בעופרה לא יחלישו אותנו מלבסס ולהרחיב את ההתישבות בבנימין יהודה ושומרון."

שירה פרי, תושבת אחד מתשעת הבתים, בתגובה להחלטת בג"צ לדחות את הריסת הבתים בחודש, מסרה לסוכנות הידיעות TPS: "בית המשפט העליון אמר את דברו ודחה בחודש את ההרס והחורבן. ההתמהמהות ודחיית מתן התשובה עד לדקה ה90 השאיר אותנו דחוקים בפינה ללא יכולת להסדיר ולטפל בצרכי משפחתינו כפי שבקשנו בדחיה זו. החודש שניתן לנו מהווה עבורינו זלזול בצרכינו האישיים ולא מוסיף דבר לעניין".

חלק מהמשפחות החלו לארוז את חפציהם לקראת פינוי (אהוד אמיתון TPS)

עוד הוסיפה שירה פרי בדבריה לסוכנות הידיעות TPS: "צר לנו שזה היחס שאנו מקבלים מבית המשפט הגבוה לצדק שמנותק מצרכים אנושיים בסיסיים של אזרחי המדינה".

בתוך כך, הבוקר החלו חלק מהמשפחות הצפויות להתפנות מבתיהן לארוז את מטלטליהן לקראת עזיבת הבתים.

(אהוד אמיתון TPS)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד