בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בדרום תל אביב: רוב הילודים אינם יהודים

נתונים קשים נחשפו בכנסת. נציגים בכירים מהעירייה נעדרו מהדיון

  • ט"ז שבט תשע"ז - 08:00 12/02/2017
גודל: א א א
מסתננים. אילוסטרציה
מסתננים. אילוסטרציה

בוועדה המיוחדת ל"צדק חלוקתי ולשוויון חברתי" בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) נחשפו בשבוע שעבר נתונים קשים על המתרחש בשכונות דרום תל אביב עקב המסתננים הרבים שהגיעו מאפריקה.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ זוהר: "התחושה היא שמדינת ישראל הפקירה את שכונות דרום ת"א ומסרה אותן למסתננים. האחריות מוטלת על ממשלת ישראל ועל עיריית ת"א-יפו. ראש העיר הפקיר את תושבי דרום ת"א".

עובד חוגי, פעיל שכונות בדרום תל אביב, העיד: "רחוב מנחם בגין הפך לגבול. אם מוצאים מסתננים מצפון לרחוב הזה, המשטרה מחזירה אותם לצד הדרומי. בדרום ת"א על כל 10 לידות – ילד וחצי יהודי. זהו נתון הפוך משאר הארץ".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "המסתננים הם מטרד מסכן. תרבותם של המסתננים שונה. הם התיישבו באופן צפוף בבתים שלא יכולים להכיל כמות כזו של תושבים והתשתיות לא מצליחות להתמודד עם העומס. אנשים עושים צרכים בחדרי מדרגות, יש ערמות זבל, אלימות, תופעות של שכרות, הטרדות מיניות ואונס. תחושת הביטחון האישי ירדה. הם נופלים נטל על מערכות הרווחה והחינוך. יש למצות כל דרך חוקית להוציא מסתננים מהארץ".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "החיים בדרום ת"א הפכו לבלתי נסבלים. יש משם הגירה. האזור פשוט נכבש. בית הדין הגבוה לאי צדק לא הגן על תושבי דרום ת"א ופסל פעם אחר פעם את חוק המסתננים. צריך לפזר אותם בכל רחבי ת"א כולל בצפון העיר ואז הבעיה תיפתר יותר מהר".

מאי גולן מעמותת העיר העברית: "יש סטטוס קוו בין משרד הפנים למשרד רה"מ שאזור דרום ת"א כבר 'נפל'. חוק המסתננים לא יעיל בגלל דיקטטורת הבג"ץ. השופטים מנותקים מהמציאות בדרום ת"א. יש בארץ 100 אלף מסתננים, רובם בדרום ת"א. יש אלפי לידות בשנה. הילודה הרחבה שם היא מכוונת מצדם. האיחוד האירופי פסק שאין פליטים מאריתריאה. שגריר אריתריאה אמר לנו שכל המסתננים הם עבריינים שלא עומדים בשום קריטריון של פליטות והעביר לנו מסמך שמצהיר שלא נשקפת להם כל סכנה בשובם לארצם".

| ילדי המסתננים כובשים את גני הילדים

חיים גורן, יו"ר סיעת דרום העיר בעיריית תל אביב-יפו: "בשבועיים הראשונים לרישום לגני הילדים לשנה הבאה נרשמו כמויות גדולות של ילדי זרים, הרבה מעבר למה שהעירייה תכננה".

יוסף אדלשטיין, מנהל מינהל רשות האוכלוסין וההגירה ומעברי הגבול, עדכן בדיון כי "אנחנו נוקטים במהלכים להוצאת הזרים מישראל, אולם משנה לשנה בשנים האחרונות יש ירידה במספרים הללו בגלל המגבלות בחוק המסתננים. ב-2016 הוגשו כ-14,000 בקשות מקלט גם של גיאורגים ואוקראינים. אנחנו עומדים להכריז על גאורגיה כעל מדינה בטוחה".

בסיום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ זוהר כי יפנה לשר הפנים ויבקש ממנו לבחון את הסוגיות שעלו בדיון ולפעול ככל הניתן בנושא. "הוועדה מוטרדת מהגידול בבקשות למבקשי מקלט בישראל. אנו מבקשים משר הפנים להוסיף פקידים לטיפול בהוצאת הזרים מישראל ולהכריז על גאורגיה כעל מדינה בטוחה", דברי ח"כ זוהר.

הוא מחה על אי השתתפותם בדיון של נציגים בכירים מטעם עיריית ת"א-יפו ודרש מראש העיר לגלות אחריות ו"לא להפקיר את תושבי דרום העיר".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד