בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בהר חברון פרצו הערבים ציר חדש

הציר מחבר בין הכפר יטא ל'ציר ההברחות' המוביל לכביש 31 בנגב

  • כלב אליהו
  • ט' אדר תשע"ז - 17:47 07/03/2017
גודל: א א א
בנייה בלתי חוקית בהר חברון. ארכיון (רגבים) (רגבים)
בנייה בלתי חוקית בהר חברון. ארכיון (רגבים) (רגבים)

בעקבות דיווח של תושב הר-חברון, התגלה אמש ציר חדש שנפרץ על-ידי ערביי האזור בשטח המועצה האזורית דרום הר-חברון ובאורך שלושה קילומטרים, העובר בחלקו בטחים המוגדרים 'שמורות טבע' ו'אדמות מדינה'.

עם קבלת הדיווח, יצא פקח הקרקעות של המועצה האזורית הר-חברון לבדוק את הדיווח ביחד עם איש כוחות הביטחון. עם הגעתם לשטח הם הבחינו על הציר ברכב חשוד, שמיד לאחר מכן האיץ ופגע באיש הביטחון וברכב הפיקוח. לאחר מכן נמלט הרכב מזרחה לכיוון 'ציר ההברחות' וכוחות המשטרה שהוזעקו למקום ערכו סריקות אחריו אך ללא הועיל.

ציר ההברחות קרוי כך מכיוון שהוא מחבר בין כפרים ערביים באזור לכביש 31 שבנגב, והוא משמש להברחת אמצעי לחימה, פועלים ערביים, סחורה גנובה ומזון אל תוך שטחי מדינת ישראל. חיבורו של הכפר יטא שממנו יצאו מחבלים רבים, ובהם מבצעי הפיגוע במתחם 'שרונה' בתל-אביב, אל ציר ההברחות מהווה סכנה ביטחונית ממדרגה ראשונה.

פריצת הציר נעשתה בתקופה האחרונה באמצעות כלים הנדסיים כבדים והיא מאפשרת להתחבר מהכפר יטא אל ציר ההברחות. עם זאת, פעילותם פורעת החוק של ערביי האזור לא מתחילה כאן: בתקופה האחרונה נידונה בבית המשפט העליון עתירתה של תנועת 'רגבים' כנגד מסגד לא-חוקי שנבנה בכפר. כמו כן, ערבים ממשפחת נווג'עה מהכפר בנו כ-30 בתים לא-חוקיים בסמוך ליישוב סוסיא.

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר-חברון אמר בתגובה כי הערבים בסיוע גורמים אירופאיים מקימים באופן שיטתי מבנים ומתקנים שונים בכדי להכשיל תכנית סיפוח עתידית באזור. דמרי הוסיף כי "בג"ץ בפסיקתו האחרונה קבע כי על המדינה להתוות מדיניות מול נחשול הבנייה הערבית הלא-חוקית. לצערנו המדינה גוררת רגליים ומגלה חולשה בכל הקשור לשמירה על אדמותיה. זוהי קריאת השכמה לפני נקודת האל-חזור".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד