בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בחרו אותם לרבנים או לשופטים?!"

הרב יצחק יוסף תוקף את שופטי בג"ץ בעניין פסיקת המקוואות. "מי שעבר ברמזור אדום, שיתעסקו בזה, אבל למה בעניינים של הלכה?"

  • ז' תשרי תשע"ז - 11:43 09/10/2016
גודל: א א א
מקוה. ארכיון (המשרד לשירותי דת)
מקוה. ארכיון (המשרד לשירותי דת)

אמש, בשיעורו השבועי של הרב יצחק יוסף הרב הראשי לישראל בבית הכנסת היזדים בירושלים, תקף הרב יוסף את שופטי בג"ץ בעקבות הפסיקה בעניין המקוואות, לפיה נאסר על הבלנית לחייב אישה לטבול בנוכחותה.

"היה בג"צ לאחרונה שנתן הוראה שאשה שלא רוצה שתהיה על הראש שלה בלנית, לא צריך שתהיה, יש חופש דת, היא תטבול לבד ותגיד לרבנית 'צאי בחוץ', ואם תשב שמה הבלנית היא עוברת על ביזיון בית המשפט, אחר כך היא יכולה להגיש עליה תביעה, "מה קוראים לך?, אגיש עלייך תביעה", ולך תדעו איזה קנס יהיה לה" אמר הרב.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"זה בעיה, הבג"ץ, השופטים הללו, מתערבים בדברים של הלכה, לפני כן ביקשו מאתנו שאכתוב להם מה עמדת ההלכה בנושא הזה, כתבתי לשופטים מכתב ארוך, והבאתי להם את כל המקורות מאיפה יצא הדין הזה, וגם כנגד זה הבאתי להם כל מיני קולות שיראו שאנחנו מתחשבים, רציתי להראות להם – הנה תראו, אנחנו לא מחפשים חומרות, אנחנו מחפשים להקל, אבל שוב דבר לא עזר לי, כתבתי להם מכתב ארוך והם אפילו לא ענו לי, כתבו פסק שיכולה לטבול בלי שאף אחת מעל הראש שלה, זהו".

"חבל שהם מתערבים בדברים של הלכה, בשביל מה בחרו אותם? בחרו אותם לרבנים או בחרו אותם לשופטים? שיעסקו בדברים האלה, מי שעבר ברמזור אדום, שיתעסקו בזה, אבל למה הם מתעסקים בדברים של הלכה, חבל שהם ככה מתעסקים, חבל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד