בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'ביקורת הטקסט' בשיטת פרקליטות המדינה

הפרקליטות לא הצליחה למצוא בשיריו של תאמר נפאר דברי הסתה

  • כלב אליהו
  • כ"ו כסלו תשע"ז - 07:20 26/12/2016
גודל: א א א
תמאר נפאר (יחצנים)
תמאר נפאר (יחצנים)

לפני מספר חודשים, נערך פסטיבל בחיפה שבו היה הופיע זמר ערבי העונה לשם תאמר נאפר. 'יצירתו האומנותית' של הזמר כוללת הסבר מפורט כיצד נולד פיגוע. אחד משיריו העונה לשם 'מי הטרוריסט?' כולל את השורה הבאה: "דמוקרטיה? האמת שזה יותר כמו הנאצים/ מרוב הפעמים שאנסתם את הנפש הערבית, הנפש נכנסה להריון וילדה ילד ששמו פיגוע".

באותו הזמן, פנתה שרת התרבות מירי רגב לראש העיר יונה יהב בכדי שיבטל את הופעתו של הזמר. רגב הבהירה לראש העיר יהב כי הזמר המדובר" בוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי", אך לבסוף הופיע הזמר במסגרת הפסטיבל, כשבמקביל התקיימה הפגנה יהודית מחוץ למקום ההופעה.

פעיל הימין שמאי גליק פנה לאחרונה לפרקליטות המדינה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד הזמר, בשל הסתה לאלימות הקיימת בשיריו. בכירת בפרקליטות המדינה, עו"ד רחל מטר השיבה לגליק כי "השיר מהווה מחאה פוליטית, ועושה שימוש רב במילה 'טרוריסט' במובנים שונים, ובהקשרים שונים. בחינת השיר מעלה כי אמנם יש בו מספר שורות שייתכן שניתן לפרשן כתומכות בעשיית מעשי אלימות או טרור, אולם מדובר בפרשנות אפשרית שאינה חד-משמעית כלל".

ככל הנראה, הבינה עו"ד מטר את בעייתיות פרשנותה, ולכן הוסיפה נדבך נוסף להחלטתה: השיר פורסם לפני כ-15 שנה ולכן, "נוכח חלוף הזמן הניכר ממועד הפרסום, פתיחה בחקירה כעת כרוכה בבעייתיות לא מבוטלת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד