בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביקורת על הצעת חוק לחינוך שיוויוני

על פי החוק יוכלו עובדות סוציאליות ובתי משפט להתערב בחינוך הילדים בנושאי 'שוויון' . לאחר הביקורת הבהירו מקדמי ההצעה כי מדובר במקרים של גירושין

  • אברהם שפירא
  • ב' סיון תשע"ה - 19:16 20/05/2015
גודל: א א א
הכנסת (ויקיפדיה)
הכנסת (ויקיפדיה)

הצעת חוק של השרה לשיוויון מגדרי, גילה גמליאל מהליכוד, לפיה יוכתב להורים במדינת ישראללחנך את ילדיהם לפי ערכים של "שלום, סובלנות, וידידות בין כל העמים והדתות", זכתה לביקורת קשה.

בחוק צויינו זכויות היסוד של הילד ופרשנות של החוק מאפשרת לעובדות סוציאליות ובתי משפט להתערב בחינוך הילדים. על פי החוק להורים ישנה 'אחריות הורית' בלבד ולא זכויות ממשיות על ילדיהם.

תומכי החוק הם בעיקר אבות גרושים שמקווים כי הוא יאפשר גירושין יותר "שוויוניים". זאת, משום שהחוק מוחק את "חזקת הגיל הרך" המעניקה לאמהות יתרון על אבות במשמורת על ילדים בגירושין.

בעקבות הביקורת הקשה שספגה השרה, אמרה גילה גמליאל כי היא מתכוונת לתקן את החוק וכי לא זאת הייתה כוונת המחוקק. בדברי גמליאל לערוץ 7 אמרה השרה, כי החוק נועד לתקן את האפלייה המגדרית הקיימת כיום בעת גירושין,בה קיימת העדפה אוטומטית לאמהות על פני האבות – וכלל לא היה אמור להתערב בהורות של זוגות נשואים.

"חלילה,לרגע,לא חשבתי שמדינה נאורה נכנסת בנבכי החלטתם של ההורים בסוגיות הנ"ל.לא זו היתה כוונת המחוקק,והחוק גם לא אמור להיות פתוח לפרשנות כזו.כך שאם יש פרשנות כזו בפוטנציאל,אז בהחלט מן הראוי להבהיר אותה בצורה חד משמעית שלא משתמעת לשתי פנים".

עוד אמרה השרה כי במידה ויתברר כי פרשנותו של החוק לא תתאים לכוונת המחוקק יבוצעו שינויים.

חבר הכנסת יואב קיש שהגיש את החוק יחד עם השרה גמליאל, אמר דברים דומים. וציין כי לא הייתה בכוונתו או בכוונת השרה להתערב בסמכות הורית או בדרך שבחרו ההורים לחנך את ילדיהם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד