בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביקש להתגייס ליחידה קרבית – העליון מונע

צעיר שהורשע בתקיפת ערבים בכינרת ונדון למאסר, ביקש הקלה בעונש עקב רצונו לשרת ביחידה קרבית. העליון סרב "מעשיו פוגעים בבטחון הציבור הערבי"

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ד אב תשע"ד - 08:00 20/08/2014
גודל: א א א
"ערבים, באתם לקחת את הכנרת". ים כנרת
"ערבים, באתם לקחת את הכנרת". ים כנרת

הוא רצה להתגייס ליחידה קרבית ולשם כך הגיש ערר לבית המשפט העליון בבקשה להקל בעונשו. אולם שופטי בית המשפט העליון דחו את הערר בטענה שמעשי הנאשם "פוגעים בשלומו ובטחונו של הציבור הערבי בארץ".

מדובר בצעיר יהודי שהורשע בתקיפת ערבים באחד מחופי הכנרת לפני כשנה וחצי. אז הגיע הצעיר יחד עם שלושה מחבריו לאחד מחופיה של הכנרת, שם הם הבחינו בזוג ערבים שמיקמו אוהל בקרבת מקום על החוף. "ערבים, באתם לקחת את הכנרת", צעקו הצעירים לעבר זוג הערבים והחלו לתקוף אותם.

על פי הנכתב בפסק הדין, הצעירים תקפו את הגבר הערבי באמצעות קסדה בפניו, ולאחר שניסה להימלט ונפל, תפסו אותו שוב הצעירים והכו אותו בבעיטות ואגרופים. הצעירים צעקו לעברו "תצא מהכנרת, יא ערבי". הערבייה ניסתה להגן על בן זוגה, אך הותקפה גם היא. הערבי פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם אושפז במשך ארבעה ימים.

הצעיר וחבריו נעצרו, ונגדם הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת. שם הורשע הצעיר בעבירות של חבלה ותקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני, ובית המשפט גזר עליו מאסר בפועל של עשרה חודשים. נגד חבריו ננקטו הליכים פלילים בנפרד.

עליון סרב לבקשה: "פגע בשלום הציבור הערבי בארץ"

בעשרה חודשי המאסר המדוברים נכללו גם שבעה חודשי מאסר שנגזרו עליו בתיק אחר בבית המשפט בתל אביב, שם הורשע לאחר שהכה מספר גנבים שפגעו בו ובחבריו.

לאחרונה הגיש הנאשם ערר לבית משפט העליון בו ביקש לקבל הקלה בעונש, זאת לאור רצונו העז להתגייס ולשרת ביחידה קרבית בצה"ל. הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון, אסתר חיות, נועם סולברג ויצחק עמית, דחו את הערר שהגיש ואף מתחו ביקורת חריפה נגד מעשיו תוך כדי שהם תולים את דבריהם ב"מסורת היהודית", כלשונם.

"ביטויי גזענות כגון אלה", כתבו השופטים בפסק הדין. "שמלבים שנאה ופחד ופוגעים בשלומו ובטחונו של הציבור הערבי בארץ, בזויים בהיבט המוסרי, נוגדים את המסורת היהודית ואת הערך של 'כבוד הבריות', ומכתימים דמותה של המדינה בארץ ומחוצה לה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד