בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בית החולים לא יפעל בניגוד לדרך ההלכה"

ערוץ 10 חשף כי בתי רפואה מסרבים להעניק טיפולי פוריות בניגוד להלכה. במעייני הישועה גאים בעמדתם

  • כ"ב ניסן תשע"ז - 22:00 18/04/2017
גודל: א א א
המרכז הרפואי מעייני הישועה (מעייני הישועה) (מעייני הישועה)
המרכז הרפואי מעייני הישועה (מעייני הישועה) (מעייני הישועה)

ערוץ 10 פרסם הערב תחקיר לפיו במרכז הרפואי שערי צדק ובבית הרפואה מעייני הישועה בבני ברק, כמו גם במרכז הרפואי לניאדו בנתניה, מסרבים להעניק טיפולי פוריות לנשים שאינן נשואות על פי ההלכה, ומבקשים מהמטופלות להציג אישורים המעידים על היותן נשואות על פי הרבנות הראשית לישראל.

בתחקיר נטען כי הדבר עומד בניגוד לחוק איסור הפליה בשירותים ומוצרים.

אולם במעייני הישועה מסרבים להתכופף בפני הלחץ התקשורתי. מהמרכז הרפואי נמסר בתגובה לתחקיר: "אין צורך בשום תחקיר כדי לאשר את העובדה ש'מעיני הישועה' נוסד ונבנה על ערך קדושת החיים והוא מתנהל ברוח ההלכה היהודית. בית החולים לא יפעל בניגוד לדרך ההלכה. לשם ביצוע פעולות חריגות כאלו, קיימים בארץ בתי חולים רבים אחרים".

ממשרד הבריאות בראשו עומד השר ליצמן מסיעת יהדות התורה נמסר בתגובה: "הנחיות משרד הבריאות הן כי אין להפריד בין סוגי האוכלוסיות. לא לפי דת, לא לפי ארץ מוצא או עדה או כל הפרדה אחרת. הנושא ייבדק".

מבית החולים שערי צדק נמסר בתגובה לתחקיר ערוץ 10: "יחידת הפוריות בשערי צדק הוקמה לפני כ-25 שנים מתוך כורח של 'אפליה מתקנת' לציבור המקדש את התא המשפחתי עפ"י ערכי ההלכה. עם זאת, מתוך הכרה בצרכים ייחודיים של אוכלוסיות שונות והתפתחויות בתחום החברה והחוק, אנו נעתרים לכל פונה המבקש להיות מטופל דווקא ביחידת הפוריות שלנו, ללא תלות במצבו האישי ובמתכונת זוגיותו".

בבית החולים לניאדו סירבו לתת תגובה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד