בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במצפה אביחי לא מוותרים

תושב שפונה אתמול מהגבעה בשיחה על ההרס ועל ההשתקמות. פעילים חוששים מהמשך של מסע ההרס בימים הקרובים

  • ד' אלול תשע"ו - 21:24 07/09/2016
גודל: א א א
מצפה אביחי, אתמול (דוברות קריית ארבע)
מצפה אביחי, אתמול (דוברות קריית ארבע)

תושבי מצפה אביחי שפונו אתמול בידי פקחי המנהל האזרחי וכוחות משטרה רבים, התמקמו בשער הגבעה בשלב זה, לאור חסימת המשטרה את ההגעה למקום. הבוקר (רביעי) שוחחנו עם שמואל גזית מתושבי המקום שביקש להתחיל מהתחלה.

"עלינו למצפה אביחי מייד לאחר רצח הילדה הלל יפה אריאל הי"ד לפני כחודשיים. עלינו קבוצה של משפחות מקריית ארבע בשביל לקרוא לממשלה להקים שכונה חדשה במקום. מדובר בשטח של קריית ארבע והרבה שנים הוא לא נבנה, החלטנו שהגיע הזמן וזו ההזדמנות" אומר גזית.

אביה של הלל אריאל במצפה אביחי (נחלה)

"הייתה התעוררות מאוד גדולה מצד קריית ארבע. קיבלנו מסרים טובים גם ממשרד הביטחון על המהלך ושהבניה של השכונה מתקדמת. אתמול בבוקר ממש הופתענו שהגיעו הכוחות. במשרד הביטחון הכחישו כל אחריות על האירוע ואמרו שזה לא קשור אליהם, אך בצה"ל אומרים שזה כן הגיע ממשרד הביטחון".

"נכון לעכשיו אנחנו בשער של מצפה אביחי עם אוהלים ומקוים שנחזור לשם, הכוחות עדין במקום" מוסיף גזית ומסביר על חשיבות הגבעה מהפן הביטחוני. "אנחנו מדברים על מצפה אביחי, זה בעצם הגבעה שנמצאת מצפון מזרח למשפחת אריאל משם הגיע המחבל שרצח את הלל. לפני חמש שנים גרו במקום משפחות והייתה חדירה דומה והתושבים תפסו את המחבל. זאת עוד שאלה למשרד הביטחון איך הם ראו לנכון להוריד את המשפחות שם כהמשמעות הביטחונית גדולה".

בעקבות אסטרטגיה של המנהל האזרחי שזוהתה בקרב פעילים בהתיישבות, עלה חשש כבד כי בימים הקרובים יתבצע הרס נוסף ביהודה ושומרון. בחודשים האחרונים יוצאים פקחי המנהל והמשטרה למסעות הרס ממוקדים שנפרסים על פני יומיים או שלושה. ביום שני הוחרם מבנה בישוב אש קודש ולמחרת פקדו הכוחות את מצפה אביחי.

מצפה אביחי, אתמול (בשי דרשן TPS)

גזית מעלה כיוון אחר ואומר כי "יש חשש גדול שכל המהלך היה בשביל להחליש את עמונה, להכשיר את ההרס, להחליש את התושבים בכדי שיסוגו בעצמם ממאבק עיקש. אני חושב שאתמול גל ההרס נבלם במידה מסוימת מבחינה פוליטית כי במשרד הביטחון הבינו שהם טיפסו על עץ גבוה מדי".

לגבי השאלה מה מתכוונים תושבי מצפה אביחי לעשות הוא אומר: "אנחנו צריכים להתכנס ולחשוב, בוודאי לא מוותרים. כרגע אנחנו קוראים לשר הביטחון שייתן לנו לעלות למקום ולהקים את השכונה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד