בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בנט: לא אסגור התקציבים למכינה

לאחר שתקף את הרב יגאל לוינשטיין כתב בנט: "המכינה עלי היא אם המכינות בישראל"

  • י"ד תמוז תשע"ו - 15:32 20/07/2016
גודל: א א א
בנט והרב לוינשטיין במכינה (פייסבוק בני דוד)
בנט והרב לוינשטיין במכינה (פייסבוק בני דוד)

שר החינוך נפתלי בנט מבהיר הבוקר (רביעי) כי הוא אינו מתכוון לסגור את התקציבים של משרד החינוך למכינה הקדם צבאית בעלי בשל התבטאויותיו של הרב יגאל לוינשטיין בעניין חד מיניים. בנט כתב את הדברים לחבר הכנסת איתן כבל שדרש את סגירת התקציבים מבנט, כך פורסם בערוץ 7.

על אף שלפני מספר ימים תקף בנט בחריפות את דבריו של הרב לוינשטיין במסגרת הסערה שעוררה התקשורת בעקבות הדברים שאמר בכנס ציון וירושלים שם קרא לחד מיניים "סוטים".

בין הדברים שאמר בנט בתגובה לרב לוינשטיין: "ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר. היא לא נועדה להיות כלי מפלג שמסמן אנשים ומגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי". בנט נימק את דבריו: "לא את כל מי שעבר על איסור התורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה?".

כעת כתב: "איני חושש לצאת כנגד אמירות קשות, כואבות ומסיתות מול ציבורים ויחידים בישראל, יהיה המחיר הפוליטי שאדרש לשלם אשר יהיה. כך נהגתי תמיד, וכך נהגתי גם השבוע כשיצאתי ראשון מבין חברי הממשלה לגנות דברים שנאמרו" כתב.

לדברי שר החינוך, חברה מורכבת לא חייבת להיות בהכרח חברה מפולגת. "צריך לחפש את הטוב בכל אדם ואדם ולהיזהר בכבודם של השונים ממך והחולקים עליך. יחד עם זאת, אין להסיק מכך כאילו יש בליבי על המכינה בעלי ועל הנעשה בה. ההיפך הגמור הוא הנכון. המכינה בעלי אינה זקוקה לי כדי שאספר בשבחיה, אולם לצורך העניין וחשיבותו אמנה רק מקצתם. המכינה בעלי אינה סתם מכינה. זוהי אם המכינות בישראל. המכינות הדתיות, החילוניות, המעורבות, הדרוזיות ואחרות – כולן ראו לנגד עיניהן את המכינה בעלי כשעלו על הקרקע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד