בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בניגוד להלכה: נטיעות בהר הבית

ערבים נטעו היום (ד') עץ חדש בהר הבית, לאחר שהגניבו אותו לתחומי ההר בניגוד להלכה היהודית ואף להוראות המשטרה

  • מערכת הקול-היהודי
  • ט"ו אלול תשע"ד - 15:00 10/09/2014
גודל: א א א
עץ חדש שניטע בהר הבית (יח"צ)
עץ חדש שניטע בהר הבית (יח"צ)

לאחר שעצים ותיקים קרסו בהר הבית, הצליחו מספר צעירים ערבים להגניב עצים חדשים מתחת עיניה של המשטרה ובניגוד להוראותיה, כך עולה מפרסום בכלי תקשורת ערביים. את העצים החדשים נטעו הערבים במספר מוקדים בשטח הר בית.

הדמיון-המזרחי של הערבים עלה גם בסוגיא הזאת, כאשר הם טענו שרשות העתיקות החופרת מתחת למסגד אל-אקצא, יחד עם יהודים המתפללים בהר ומשטרת ישראל המעוניינת בשדה-ראיה רחב למצלמות האבטחה, חברו יחדיו על מנת להפיל את העצים שקרסו בשטח הר הבית.

במכתב שפורסם בשבוע שעבר, קיבלו רבנים רבים בסיפוק את הידיעה על קריסתם של עצים במתחם הר הבית, מאחר ונטיעתם בהר "גובלת בחוסר התחשבות בהלכה היהודית, ובאיסורים הנוגעים וכרוכים בכך לפי תורת ישראל", כתבו הרבנים.

לדבריהם, "כל פעולה בהר הבית, חייבת באישור הלכתי מוקדם מטעם הרבנות הראשית, או רבנות הר הבית. נוכחות מפקח מטעמם ונוכחותו של מפקח ארכיאולוגי מומחה, המוודא שלא מתרחשת שום פגיעה בשרידי בתי המקדש הטמונים במקום".

"ניסיון העבר הוכיח שהפולשים בהר הבית – הוואקף וקרנות איסלמיות, נוטעים אילנות תחת אלו הקורסות, בעבודה פיראטית בלתי מוסדרת", כתבו הרבנים. "אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר, בממשלה בעירייה וברשויות אכיפת החוק, לעצור מיידית כל נטיעה שהיא בכל תחומי הר הבית".

במטה ארגוני המקדש קוראים לשרי הממשלה להפסיק את חילול הקודש והפרות החוק בהר הבית. "מדובר בכישלון נוסף, ברשימת כישלונות המשטרה בהר הבית, שלא מתגברת על השתוללותם של גורמים אלימים בהר הבית, לא מצליחה למנוע מהמקום את קבוצות פרובוקציה הקבועות שם מדי יום, ותחת חסותה מתגברים שם הפגנות התמיכה בטרור החמאס ודעאש, המיידים אבנים, ואף יורים זיקוקים על שוטרים בהר הבית", אמרו במטה. "משטרת הר הבית זקוקה לניעור חזק, או להחלפתה ברשות מיוחדת שתוקם לשמירה והגנה על קדושת הר הבית".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד