בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעדי-עד מגיבים לתושבי גאולת ציון

במזכירות עדי-עד תמהו על המכתב שהופץ בשם גאולת ציון

  • י"ד שבט תשע"ז - 08:02 10/02/2017
גודל: א א א

לאחר המכתב הגלוי שפרסמו תושבי גאולת ציון לתושבי עמונה בעקבות החלטתם לדרוש הקמת ישוב חדש על גבי גבעת גאולת ציון, מגיב מנחם בקוש, ממזכירות הישוב הסמוך עדי עד, לדבריהם:

"תושבי עמונה האהובים. כמוכם גם אנחנו תמהנו מהמכתב שנשלח לכם ע"י "תושב" גאולצ לכאורה מכיוון שאינכם מכירים את העובדות בשטח המכתב קצת גרם לכם ללחץ אז כבקשתכם אכתוב את העובדות:

גבעה ג' נכבשה ע"י משה טמיר ופרופ' יעקב גל לפני 20 שנה. במקום הוצבה מכולה למגורים לפני 8 שנים בגלל קשיי הגעה להר שהיוו סיכון בטחוני משה טמיר רבשץ הגבעות פרץ דרך להר. לפני 6 שנים הגיעו חבורת נערים והתיישבו על ההר. הלגיטימציה היחידה שלהם להתיישב שם היתה בזכות התמיכה הלוגיסטית והבטחונית של עדי עד

עוד בנושא:
תושבי גאולת ציון לעמונה: "אל תבנו על בתינו"
ישוב חלופי לתושבי עמונה - בגאולת ציון

כותב המכתב לא גר שם כבר תקופה ארוכה ולצערנו אין אף מבנה שהצליח לעמוד יותר משבועיים ובעצם לא היתה שום תפיסה על הקרקע. לא בניה ולא חקלאות.

הנערים ששוהים שם עכשיו מאד שמחו שסוף סוף תהיה התיישבות אמתית על ההר והם יכולים ללכת לכבוש את הגבעה הבאה וגם הם מאד תמהו על המכתב שתוכנו מעיד כי הכותב איבד את המטרה שלשמה הוא התיישב בהר.

לסיכום, ה'קרדיט' שעליו מדובר במכתב מגיע באמת למשה טמיר, תושב עדי עד ורבשץ הגבעות ב16 שנים האחרונות שמסר את נפשו כדי שההר יישמר בשליטה יהודית.

כתושבי עדי עד אנחנו מאד שמחים שיישוב כמוכם מוצא את מקומו לידנו (כמובן בנסיבות קשות ואכזריות) וקוראים לכם לא להתייחס לעובדות המוטעות שכתובות במכתב ומייחלים שכבר תגיעו למנוחה ונחלה שאף היא מאד מקדמת את ההתיישבות וממשיכה את מסורתכם הברוכה".

תגובות (16) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד