בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעל הגמל שגרם למוות - לא יועמד לדין

שנתיים לאחר שנהרג תושב רתמים בתאונת גמל בנגב - הפרקליטות הודיעה כי בעליו של הגמל לא יועמד לדין • ההפקרות בנגב

  • כלב אליהו
  • י"ד כסלו תשע"ז - 18:00 14/12/2016
גודל: א א א
זירת תאונת גמל בנגב. ארכיון (רגבים) (רגבים)
זירת תאונת גמל בנגב. ארכיון (רגבים) (רגבים)

לפני כשנתיים נהרג דוד כהן ז"ל בתאונת דרכים שבה התנגש רכבו בגמל משוטט בשטח המועצה האזורית רמת נגב. כהן, תושב כפר רתמים, נשוי ואב לשלושה ילדים, נהרג. בשבוע האחרון, הודיע הפרקליטות לבני משפחתו של כהן, כי היא החליטה לסגור את תיק החקירה, ולא להעמיד לדין את בעל הגמל.

כמקובל אחר תאונה מעין זו, נלקח מהגמל הסימון שבו מופיעים פרטיו ופרטי בעליו, כך שאין צורך בעבודת מודיעין סיזיפית כדי לאתר את בעלי הגמל. ואכן, בעל הגמל המחזיק עדר גמלים בביר אדאג', נעצר ונלקח לחקירה בחשד שהפקיר את הגמל. בחקירתו, הודה בעל הגמל כי אכן הגמל היה בבעלותו, אלא שהוא טען שהוא מכר אותו לפני זמן לא רב לאדם שאותו הוא איננו מכיר. לאחר מכן, הועבר התיק לפרקליטות שהחליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות.

בנקודה זו מתגלע וויכוח בין הפרקליטות למשטרה. לדברי גורמים בפרקליטות, משטרת התנועה לא סיפקה מספיק ראיות שיאפשרו הגשת כתב אישום. לעומתם, אומרים במשטרה, כי החלטת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום, שגויה. בתווך, כמו תמיד, נמצאת משפחתו של כהן שמסרו "כי ההחלטה שלא להעניש את הבעלים, מקוממת".

למעשה, מקרה מותו של כהן, הוא היוצא מן הכלל. מדי שנה מתקבלות כ-1,000 תלונות על שוטטות גמלים בנתיבי תחבורה בדרום. ב-8 השנים האחרונות, התרחשו לפחות 73 תאונות שבעלי-חיים משוטטים מעורבים בהם. שלושה בני אדם קיפחו את חייהם מתחילת השנה בדרך זו. ואולם, בכל תאונה כזה מגיעה המשטרה ומחפשת את תג הזיהוי של הגמל בכדי לאתר את בעליו, אך עד שהמשטרה מגיעה, "נעלם" תג הזיהוי. במקרהו של כהן, אזרח ערני שעבר במקום, מיהר לקחת עמו את תג הזיהוי וכך יתאפשר זיהוי הבעלים.

תנועת "רגבים" ניהלה את התיק המשפטי מטעם המשפחה. עמיחי יוגב, רכז מחוז דרום בתנועה אמר, כי "מדובר בהחלטה אומללה ומקוממת, שהינה תוצאה ישירה מהתרשלות המשטרה לחקור את המקרה באופן רציני". התנועה גם קידמה הצעת חוק ביחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) להסדרת רישום בעלי-חיים באמצעות שבב תת-עורי, לצורך זיהוי ותיעוד עבירות הקשורות בהם. החוק עבר בקריאה ראשונה לפני כ-8 חודשים, אך מאז הוא מעוכב בשל רצונו של משרד החקלאות לקבוע תקנות בנושא.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "תיק החקירה טופל על ידי הפרקליטות בצורה מעמיקה ואף בוצעו בו פעולות השלמת חקירה רבות על פי הנחיית הפרקליטות, זאת כדי להוכיח את זהות הבעלים של הגמל. למרות החקירה המעמיקה כאמור, קיים קושי להוכיח ברמה הנדרשת בפלילים מי היה הבעלים של הגמל במועד התאונה. לפיכך, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק והודעה על כך נמסרה לבני משפחת המנוח, ואף נקבעה עמם פגישה לצורך מתן הסבר על התיק. יחד עם זאת חשוב לציין כי בהיעדר חקיקה בדבר חזקת הבעלות שתחול על הבעלים של הגמל, פועלת הפרקליטות יחד עם גורמים נוספים למציאת פתרונות שיאפשרו להביא את האחראים לדין באירועים מעין אלה."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד