בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בקרוב: נציג ערבי במועצת מקרקעי ישראל

הכנסת אישרה חוק המחייב נציג ערבי במועצת מקרקעי ישראל

  • כ"ג אדר תשע"ז - 12:00 21/03/2017
גודל: א א א

לפני כשבוע אושרה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, תיקון לחוק רשות מקרקעי ישראל המחייב מינוי ערבי במועצת מקרקעי ישראל. זאת בשל לחץ מצד ארגוני השמאל הרדיקלי הפועלים באמצעות עתירות שונות, בדרישה לייצוג 'הולם' של ערביי ישראל.

העתירות שמנהלים ארגוני השמאל בנידון, החלו כבר לפני כשני עשורים. 'האגודה לזכויות האזרח' עתרה אז לבית המשפט העליון בדרישה לייצוג הולם במועצת מקרקעי ישראל. בית המשפט פסק כי אכן ישנה חובת ייצוג לכלל האוכלוסייה במועצה, אך מאז ועד היום, לא מונה נציג ערבי למועצה על אף פסיקתו של בית המשפט.

גם היום למעשה טרם מונה נציג כזה, אלא החוק 'תוקן' כך שהוא מכיל חובת מינוי של נציג ערבי במועצה. לטענת ארגוני השמאל לא היה צורך בתיקון חקיקה מסוג זה מכיוון שבית המשפט כבר אמר את דברו ולכך תיקון החוק מתייתר.

עו"ד רגד ג'ראיסי, מנהלת היחידה לזכויות המיעוט הערבי ב'אגודה לזכויות האזרח' אמרה, "בהתאם לחוק, יתמנה בקרוב למועצת מקרקעי ישראל נציג ערבי ראשון מטעם השרה לשוויון חברתי. תיקון זה חשוב ומבורך, אך לטעמנו הוא אינו פוטר את שאר השרים שיש להם נציגים במועצה מלמנות נציגים ערבים נוספים מטעמם למועצה".

כמובן ששוויון טומן בחובו גם שוויון לנשים, אך מסתבר שישנו ארגון נפרד העוסק בעניין ושמו 'איתך-מעכי – משפטניות למען צדק חברתי' שהגיש כבר עתירה לבג"ץ בנושא לפני כמעט עשור. לדבריה של עו"ד ענת טהון מהארגון, מאז הגשת עתירה התווספו שלוש נשים למועצה, אך הן לא משקפות כראוי את מגוון הקבוצות באוכלוסייה כפי שהדין דורש. לדבריה אין צורך בחקיקה נוספת, אלא רק לעמוד בדרישות הדין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד