בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בשומרון מתנגדים להופעת זמר "סוטה"

סערה התעוררה בישוב אלקנה בעקבות הזמנתו של עברי לידר

  • ט"ז אלול תשע"ו - 12:26 19/09/2016
גודל: א א א
עברי לידר (צילום מסך)
עברי לידר (צילום מסך)

הזמר עברי לידר עורר סערה בשומרון לאחר שבעוד מספר שבועות הוא צפוי להופיע בישוב אלקנה. לידר מצהיר בגלוי כי הינו בעל "נטיות הפוכות" וכך חי את חייו.

"איך ישוב דתי כמו אלקנה מזמין סוטה מוצהר (לפי תורתנו הקדושה) להופיע ביישובנו? אנחנו לא צריכים לפרוץ דרך ולהיות הישוב הדתי הראשון להזמין סוטה לפי התורה להופיע ביישובנו...", נכתב במייל שהופץ בישוב. "זה לא דרך לחנך את הילדים שלנו ובוודאי אי אפשר לעצום עין מול תופעה כזאת ביישוב".

כרזה המפרסמת את האירוע הושחתה ועליה נכתב "חילול השם". עוד נכתב במייל שהופץ, כי "לא מאוחר להודות בטעות כזו גדולה ולתקן אותה".

תושב אחר הגיב במייל ואמר, כי ישנם עבירות חמורות הרבה יותר "ומני אנו שנבדוק את מדד הצדקות של כל אחד". אולם עם זאת הוסיף וכתב "כאשר מגיע אדם המייצג – ואי אפשר להכחיש שהוא היה בין נושאי הדגל – תפיסה שהיא מנוגדת לחלוטין לתפיסת עולמנו ואף בזה לה – בוודאי מהבחינה הערכית – ברור שיש כאן גיחוך מסוים וזילות של ערכינו שלנו". לטענתו, "אני בטוח ששום קהילה בעולם המערבי לא תזמין אליה מרצה או איש בידור – בכל נושא שהוא, בנאלי ככל שיהיה – כאשר ידוע שהוא, המרצה, תומך בגלוי בדאעש".

מנגד, ראש מועצת אלקנה עו,ד אסף מינצר אמר כי "בעידן של התלהמות יתר והדגשת המפריד והשונה, ישנה חשיבות גדולה במיוחד לתת מקום למחבר ולמאחד. השנה בחרנו לארח את הזמר עברי לידר, מוזיקאי מחונן ופרפורמר מהטובים שיש בארץ ויחד עמו את הזמר והמוסיקאי העולה והמצליח, חנן בן ארי.

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד