בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בתי הדין הרבניים: בג"ץ שוב מתערב

שופטי בית המשפט העליון הקפיאו את מינוי המנכ"ל עד למינוי אישה לסמנכ"ל

  • כלב אליהו
  • י' ניסן תשע"ז - 14:16 06/04/2017
גודל: א א א

התערבותו של בית המשפט העליון בנעשה בבתי הדין הרבניים נמשכת. לאחר התערבותם של שופטי בית המשפט העליון ביכולתו של בית הדין הרבני לדון במקרה של 'העגונה מצפת', מתערבים שופטי בית המשפט העליון גם במינוי מנכ"ל לבתי הדין הרבניים.

שופטי בית המשפט העליון בהרכב שבראשותו עמד המשנה לנשיא, השופט אליקים רובינשטיין, הקפיאו את המינוי של מנכ"ל בתי הדין הרבניים, עד שתמונה אישה לתפקיד הסמנכ"ל כפי שהתחייב מנכ"ל המשרד לשירותי דת. כמו כן, מבקשים השופטים לזרז את הדיון בתיקון לחוק, שיאפשר התמודדות של אישה לתפקיד המנכ"ל בעצמו.

הדיון נערך בבית המשפט העליון לאחר עתירה שהוגשה על-ידי עו"ד בתיה כהנא-דרור, העומדת בראש ארגון 'מבוי סתום' הנתמך בין היתר על-ידי הקרן החדשה לישראל, הדורשת לאפשר התמודדות של אישה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

בהחלטתם כתבו השופטים כי "נמסר לנו כי הוגשה לוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, טיוטה מתוקנת של התקנות והיא ממתינה לדיון. אנו מחלי פני יו"ר הועדה כי הדיון ייערך בהקדם האפשרי ככל הניתן, מיד לאחר פגרת הפסח".

בהמשך כותבים השופטים "נושא שני שלפנינו, שיסודו בעקבות שיג-ושיח עם בית המשפט, הוא בהבטחה מפורשת של מנכ"ל המשרד לשירותי דת, למינוי אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים, שמחצית הנזקקים להם הן נשים".

"כעולה מהודעת המדינה 'נתקע' הדבר מטעמים כאלה ואחרים, חרף תמיכת היועץ המשפטי לממשלה. מופתים גדולים מזה כבר נעשו בתחום המינויים בישראל, כולל במערכת בתי הדין, אך כאן לא צלחה הדרך. לבקשת העותרות בעקבות שיג ושיח, ניתן בזה צו על-תנאי שעניינו לתת טעם מדוע לא תמונה אישה לתפקיד סמנכ"ל בתי הדין הרבניים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד