בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דם יהודי אדום פחות?!

נחמה דואק לא מקבלת את ההשוואה בין פיגועים נגד יהודים להרג אבו-ח'דיר

  • אורי קירשנבום
  • ז' חשון תשע"ז - 20:59 08/11/2016
גודל: א א א
המחבל בבית המשפט, אתמול (הלל מאיר TPS)
המחבל בבית המשפט, אתמול (הלל מאיר TPS)

אתמול (ב') גזר בית המשפט המחוזי בירושלים 12 שנות מאסר על המחבל בן ה-14 שדקר ופצע קשה נער יהודי בשכונת פסגת זאב בירושלים בשנה שעברה.

אם חשבתם שמדובר cעונש קל מדי, בטח תתפלאו לשמוע שהיו מי שחשבו שמדובר בעונש לא מידתי והפיתרון הראוי למנוע הישנות של פיגועים בידי "ילד בן 13" אינו נמצא בתחום בתי הסוהר.

נחמה דואק שהגישה אתמול אחר הצהריים את תוכנית האקטואליה בגל"צ פנתה לעו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים שניהל את התיק נגד המחבל הצעיר: "אני רוצה לשאול אותך: כשאתה מגיש כתב אישום נגד ילד בן 13 אתה לא תוהה לפעמים אולי משהו פה לא בסדר, אולי צריך לעשות פה משהו אחרת בשביל שילד בן 13 לא יצא עם סכין לרחוב?".

עו"ד קורב השיב: "לא קל לשלוח ילד בן 14 למאסר בפועל אבל קשה עוד יותר לראות את הקורבנות ואת המשפחות שלהם".

בהמשך סיפר הפרקליט לדואק שבית המשפט הסתמך בין היתר על פסק הדין שניתן נגד הנערים שהרגו את מוחמד אבו-ח'דיר כנקמה על רצח שלושת הנערים בגוש עציון, ובשלב זה נסתה דואק לכפור במשוואה: "מבלי חלילה שיישמע שאני מצדיקה איזשהו מעשה חבלה או שליפת סכין נגד חיילים או נגד חפים מפשע, אבל במקרה של אבו-ח'דיר, לרצוח אנשים, לשרוף אותם למוות, בחור צעיר - אנחנו שמים את זה על אותו מגש?".

דואק הבהירה מייד שהיא מבינה שהיא צפויה לספוג ביקורת קשה ברשתות החברתיות על מה שאמרה, אך היא לא הרגישה צורך לחזור בה מהדברים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד