בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"האכיפה הלא שוויונית מגבירה את התסכול"

בדיון שנערך על תג מחיר בכנסת, התנצלה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה קארין אלהרר

  • כ"ג אדר תשע"ז - 19:38 21/03/2017
גודל: א א א
גרונר בכנסת (צילום מסך)
גרונר בכנסת (צילום מסך)

הוועדה לביקורת המדינה קיימה דיון מעקב בשבוע שעבר, בנושא 'טיפול רשויות החוק והאכיפה בפשעי שנאה'. בפתח הדיון התנצלה יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), על השם שניתן לדיון הקודם בנושא, ואריאל גרונר מתנועת 'דרך חיים' דיבר בהרחבה על האכיפה הבלתי שוויונית, ועל ההתנכלות ליהודים המתגוררים ביהודה ושומרון, וכי מציאות זו רק מדרדרת את המצב.

הדיון הקודם שנערך בנושא במסגרת הוועדה, שהתקיים לפני יותר משנה, תחת הכותרת 'רבנים מסיתים' ועל כך התנצלה ח"כ אלהרר. בדבריה אמרה כי כותרת זאת יוצרת 'האשמה' בלתי מבוססת ולא תורמת להתפתחות שיח סביב נושא ההסתה, ודרכים לפתרונו, ועל כך היא מביעה את התנצלותה.

בהמשך הדיון הבהירה חברת הכנסת אלהרר כי לדעתה כינוי של אנשים בעלי 'נטיות הפוכות' בתואר 'סוטים' על-ידי רבנים, יש בה בוודאי הסתה לאלימות שהרי יחס ההלכה לסוטים הוא דבר ידוע. לאחר מכן ניתנה רשות הדיבור לנציגי תנועת 'דרך חיים' שסקרו בדיון את יחס הרשויות הבלתי הגיוני ליהודים המתגוררים ביהודה ושומרון.

נציג התנועה בוועדה, אריאל גרונר, סיפר בין היתר על מעצרו לפני כ-18 שנה על הנפת דגל ישראל ביום העצמאות בשטחו של מאחז 'בלתי-חוקי' ביהודה ושומרון. לדבריו, דוגמה זו מלמדת יותר מכל, על חוסר ההיגיון בפעילות הרשויות בכל הנוגע לאכיפת החוק על יהודים.

גרונר הסביר כי המעצר המתבצע על-ידי ימ"ר ש"י אשר בניגוד לימ"ר במחוזות האחרים העסוקים בעבירות חמורות, מתעסקת בזוטות כגון גרפיטי, עלייה להר-הבית, או כל מיני עבירות 'קלות' תוך תיוג של המעורבים במעשים אלו כעבריינים בדומה למשפחות הפשע בשאר מחוזות המדינה.

בדבריו הסביר אריאל גרונר כי הגברת האכיפה לא תביא בהכרח לשיפור המצב אלא רק להחמרתו. חוויותיו ממעצרו הראשון היו בעיקר הכותרת "מדינת ישראל נגד אריאל גרונר" שבה הוא הבין לראשונה כי המדינה למעשה נגדו. "האכיפה היתרה כנגד יהודי יהודה ושומרון, המותקפים בפעולות טרור בדרך קבע, לא מובילה לפתרון הבעיה אלא רק לתחושות ניכור וחוסר מענה, אצל נוער החדור באידיאולוגיה שכל כולה התיישבות בארץ ישראל", הדגיש.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד