בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם ניתן להתניע מחדש את המאבק על עמונה?

במטה קוראים לפעילים לשוב למאבק אך פעילים שסייעו במאבק מתלבטים אם לשוב. "השאלה אם באמת הולכים על מאבק נחוש או שזה רק שיפור עמדות"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד טבת תשע"ז - 20:30 22/01/2017
גודל: א א א
פעילים עוזבים את עמונה לאחר חתימת ההסכם (הלל מאיר TPS)
פעילים עוזבים את עמונה לאחר חתימת ההסכם (הלל מאיר TPS)

מטה המאבק של עמונה הכריז על חידוש המאבק בפינוי היישוב בעקבות חוסר ההתקדמות של הבנייה בשטח, כפי שסוכם במתווה שהביא להכרזה על סיום המאבק לפני למעלה מחודש.

לדברי פעילי המטה, לא קיימת כיום היתכנות מעשית להשלמת הבנייה עד לתום הזמן שהקציב בג"ץ לפינוי היישוב, "מתווה עמונה קרס", מגדירים זאת במטה.

דבר נוסף שמוטל עליו סימן שאלה גדול הוא נושא ההירתמות של אלפי הפעילים שמילאו את רחובות עמונה בימי המאבק - האם הקריאה על חידוש המאבק תצליח להביא לעמונה כמויות גדולות של פעילים כפי שראינו לפני כחודש? האם משבר האמון בין רבים מבני הנוער שפקדו את עמונה בסבב הקודם יקשה על גיוסם למאבק בימים הקרובים?

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

פעילים רבים עמם שוחחנו הביעו בפנינו ספקות האם וכיצד ינהגו כשייקראו להגיע לעמונה. "זו שאלה קשה", אומר לנו פעיל מרכזי שסייע רבות במאבק בעמונה. "אני רואה שבחורי ישיבות מ'בני צבי', 'מרכז הרב', יצהר, מגדל העמק - כל אלה אומרים שלא ייצאו מהישיבה לתקופה ממושכת לעוד 'סרט' כזה, אלא אם כן באמת יאמרו שיהיה מאבק. כיום הם לא מבטיחים מראש שיהיה מאבק נחוש ונראה שאם יציעו להם משהו מעשי שיבטיח את המתווה הם יעצרו את המאבק. כמובן שביום פקודה אני אגיע לעמונה או אצא לצומת הקרובה כמו כל יהודי טוב אבל לא אגיע לשהות ממושכת בעמונה".

יהודה גולד, בחור ישיבה מירושלים, אומר לקול היהודי: "מצד אחד יש חשש ששוב הדברים יתנהלו כמו בפעם הקודמת. אני לא בא בטענות על ההחלטה ללכת על הסכם, קשה לשפוט בתור מי שמגיע מבחוץ. מה שכן, הצורה שהציגו את זה הפריעה לי מאוד, אמרו ברמקול כל רגע אמירות באווירה של 'היכון לקרב' בזמן שבעפרה מתקיים דיון על ההסכם".

"מצד שני, אחרי הכל אנחנו לא נלחמים בשביל תושבי עמונה עצמם אלא בשביל המהלך הכללי של המאבק על הארץ ועל ההתיישבות, וממילא צריך לחשוב עד כמה באמת המאבק יהיה משמעותי", מוסיף יהודה.

פעיל נוסף שהיה גורם מרכזי במאבק לפני כחודש אומר לקול היהודי: "אנחנו מתלבטים מאוד מה לעשות. 'תחליטו אם אתם הולכים על מאבק או לא'. אי אפשר לנהל משא ומתן ולקדם הסכמים ולחשוב שאפשר בכל רגע נתון לחזור למאבק. בנוסף, השאלה היא אם באמת הולכים לקראת מאבק או שרק מתכוונים להפעיל לחץ".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד