בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האנטישמיות באוקראינה מרימה ראש

שתי וערב ענק הוצב בסמוך לציונו של רבי הלל מקולומיאה

  • ח' ניסן תשע"ז - 13:00 04/04/2017
גודל: א א א

העיר קולומיאה השוכנת לגדותיו של נהר פרוט במערבה של אוקראינה, והקהילה היהודית ששכנה במקום, סבלו את נחת זרועם של הנאצים ימ"ש במהלך מלחמת העולם השנייה. בית העלמין היהודי ששכן במקום נהרס כליל ומצבותיו נעקרו על-ידי הנאצים ועוזריהם.

ואולם, הרצון למחוק כל זכר יהודי מהמקום, לא נעלם עם תבוסת הנאצים במלחמה. לפני מספר שנים גודר בית העלמין מחדש, אך אנטישמיים מקומיים לא ראו זאת בעין יפה, וגם הם מעוניינים ככל הנראה, במחיקה כל זכר יהודי מהעיר.

בתקופה האחרונה, על פי עדויות מקומיים, לאחר התנכלויות חוזרות ונשנות במקום, הגיע כומר מקומי עם צעירים מקומיים לבית העלמין, שקבעו צלב ענק בסמוך לאוהלו של רבי הלל מקולומיאה הממוקם בליבו של בית הקברות היהודי. טענת הכומר היא שמדובר על בית קברות של אנשי המקום שנהרגו במהלך מלחמת העולם השנייה.

בשל טענות הכומר והוויכוח שהתעורר, הועלתה דרישה על ידי חלק מחברי מועצת העיר לבדוק את הדבר, וליטול דגימות משוכבי המקום, על אף שכל המפות הישנות וצילומים שנעשו מעידים ללא כל ספק, כי אכן מדובר על בית העלמין היהודי של העיר קולומיאה. בכדי למנוע זאת, התארגנו השבוע משלחת רבנים ועסקנים בארצות הברית, לפעול דרך מוסדות האו"ם השונים במטרה ללחוץ על ממשלת אוקראינה להתערב בנושא.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד