בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הבדואים עושים בצאלים ככל העולה על רוחם"

חיילים מעידים על מצב בלתי נסבל של פשיעה בדואית בצאלים

  • כ"ה טבת תשע"ז - 14:21 23/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

לוחמי מילואים בצה"ל טוענים כי פשיטות של כנופיות בדואים על בסיס צאלים נמשכות כל העת, תוך גניבת ציוד צבאי ואישי יקר ערך. הלוחמים מתארים שבדואים הנכנסים לבסיס צאלים רכובים על טרקטורונים עושים ככל העולה על רוחם. לפעמים הם גם מצוידים בציוד צבאי הכולל לבוש ואמצעים לראיית לילה.

טענות הלוחמים על הנעשה בבסיס צאלים אינן חדשות. בעבר היו מקרים שהסתיימו עם נפגעים: קצין צה"ל שהותקף במקום על ידי בדואי באמצעות סכין, ירה בו מטווח קצר והוא נפגע קשות. עם זאת, ישנה מגמת עלייה בשנים האחרונות בצירוף עם קשיי התמודדות של צה"ל בתופעה. במקרים שונים, הופסקו אימוני ירי בבסיס מכיוון שהם מסתובבים בין עמדות הירי או בשל היעלמות העמדות עצמן.

בשבוע שעבר פרסמנו שחיילי מילואים ששרתו בצאלים באחרונה מעידים על הוראה חדשה וחריגה שקבלו ולפיה עליהם להוציא את המכלולים מהנשקים. לדבריהם, הדבר נובע מחשש של הצבא מגניבות הנשקים על ידי בדואים מהאזור ושימוש בנשק לצורכי פשיעה או הגעתו לארגוני טרור.

בנוסף לכך, צה"ל עצמו מודה בקיומה של התופעה. בשל הגניבות הנפוצות באזור, נדרשים החיילים לפרוק את כלי הנשק מכלי הרכב ולהניחם לצדם בזמן השינה. חיילים המשרתים בצאלים בשנים האחרונות יודעים כי ציוד הנותר ללא השגחה ייעלם.

כבר לפני חמש שנים הצהירו בצבא כי יתוגבר מערך האבטחה סביב בסיס צאלים, הוקמה גדר אבטחה אינדוקטיבית, נפרשו מצלמות ומכ"מים כדי לאתר את הגנבים, אך ככל הנראה הם לא הועילו מספיק.

דובר צה"ל מסר בתגובה לאתר nrg: ״נהלי הפתיחה באש בבסיס צאלים תואמים להוראות הפתיחה באש, אשר תקפות בכלל יחידות צה״ל. נושא הגניבות מוכר ומטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים״.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד