בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הדיון 'התפוצץ': "הר הבית שלנו"

וועדת הפנים דנה היום (ג') בנושא הר הבית במשך כעשר דקות בלבד מכיוון שהרוחות התלהטו לאחר דבריהם של חברי כנסת ערבים. "תוציא את המחבל החוצה"

  • אברהם שפירא
  • כ"ט סיון תשע"ה - 15:15 16/06/2015
גודל: א א א
הועדה היום (דוברות הכנסת)
הועדה היום (דוברות הכנסת)

דיון שהתקיים היום (שלישי) בועדת הפנים של הכנסת בעניין תפילות יהודים בהר הבית התפוצץ לאחר עשר דקות והדיון בעניין ננעל על ידי ראש הוועדה ח"כ אמסלם.

הדיון התקיים בעקבות הצעות לסדר של חברי הכנסת ינון מגל ומיקי זהר בעניין האפליה בין יהודים לערבים בהר הבית.

ח"כ מגלאמר כי ''הדיון נובע מהמצב הבעייתי בהר הבית, בו יהודים רוצים להתפלל ולא יכולים לעשות זאת. זכותם של יהודים להתפלל על ההר והמטרה הראשונה שלנו צריכה להיות שמירה על סדר ולאפשר ליהודים לעלות בשקט ובחופשיות. אני מצפה מהמשטרה שתרחיק את המורביטאט מיידית ואפילו לצמיתות מההר. האכיפה צריכה להיות חד משמעית".

הועדה היום (דוברות הכנסת)

חבר הכנסת מיקי זהר נופף בטענה בדבר שיוויון בין כל הדתות על הר הבית.''אני מכבד את האסלאם ומבקש שיכבדו את דתי חזרה ויאפשרו למי שרוצה להגיע למקום הקדוש לו. זה אבסורד שבמדינה שלך לא מתאפשרת לעשות פעולה מינימאלית כלפי הקדוש ברוך הוא. יש חשש אמיתי לחופש הדתי שלנו באזורים הקדושים לנו'' אמר זהר.

ח"כ זוהיר בהלול (מסיעת המחנה הציוני) אמר כי הוא''מצר על הניצול הציני של ועדת הפנים. אתם מעלים את הסוגיה בפעם ה-16 בשנה וחצי האחרונות. הדברים נאמרו כבר ונחרצו. המשטרה וכוחות הביטחון החליטו שהמצב הנפיץ צריך להסתיים ויש להחזיר את המצב לקדמותו, לסטטוס קוו".

''אנחנו על סיפו של חודש הרמדאן, הוויכוח תמיד לגיטימי אבל העיתוי של הדיון אומלל", טען חבר הכנסת הערבי.''הוא מכניס לסחרור ולספינים את כל העוסקים בנושא". ח"כ מגלהתפרץ לדבריו,"ולתת למשוגעות עם המסכות על הפנים להמשיך להתפרע?"

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אמר ''אנחנו נדרשים מדי כמה זמן לדיון שנועד לשנות את הסטטוס קוו. הנושא רגיש ויש פה פירומאנים שרוצים לקבל כותרות על הפטריוטיות שלהם. גדולי הרבנים מתנגדים לנושא והם מונעים בכך אסון גדול. אין בעיה לבקר באל-אקצה אם אלו לא ביקורים פרובוקטיביים, בהצהרה שבאים לחלק את אל-אקצה. זה לא יהיה. אתם אומרים שהמוסלמים יסכימו אבל הם לא יסכימו לעולם. מי שמנסה לעשות את זה בכוח שופך דם".

ח"כ גלהזדעק, ''אתה מאיים? הנה הטרור. מי פה הריבון? הר הבית לא כבוש, הוא משוחרר והוא שלנו. חצוף, אל תאיים עלינו בדם. מי אתם בכלל? זה שלנו ולא תשנו את ההיסטוריה. הר הבית בידינו צריך להיות הלכה למעשה. תוציא את המחבל" אמר גל.

כאמור, הדיון התפוצץ ונסגר על ידי יו"ר הוועדה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד