בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההליכה לבג"ץ - ניגוח הרבנות ולא דאגה לעסקים"

מנכ"ל חותם מצביע על הצביעות של מגישי העתירה כנגד חוק איסור הונאה בכשרות והמצטרפים אליה כידידי ביהמ"ש. "כשח"כ סמוטריץ ניסה להעביר חוק שמתקן את המצב הם התנגדו, ועכשיו רצים לבג"ץ עם אותם ליקויים"

  • כ"ג שבט תשע"ז - 15:04 19/02/2017
גודל: א א א

בג"ץ ידון ביום שלישי, בהרכב מורחב בעתירת התנועה הרפורמית כנגד חוק איסור הונאה בכשרות. לעתירה ביקשו להצטרף בימים האחרונים כידידי בית המשפט גם איגוד המלונות, איגוד המסעדות ותנועת "נאמני תורה ועבודה".

מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי תוקף את התנהלות הארגונים המתנגדים לרבנות ומכנה אותה צבועה. "הגופים שביקשו להצטרף לעתירה כידידי בית המשפט מנמקים את הבקשה שלהם במצב הקטסטרופלי של הכשרות בהשגחת הרבנות, ומסבירים בין השאר שיש חוסר אחידות בכשרות, שכן לכל רבנות מקומית יש את הדרישות שלה דבר שגורם לכך שהמערכת לא יכולה לתפקד ", מסביר בראלי.

"אולם תקיפת הרבנות דווקא בטיעון הזה מצד המתנגדים לה, הינה צביעות ממדרגה ראשונה, שכן כאשר הוגשה הצעת חוק של ח"כ סמוטריץ' בעידוד ארגון חותם וכושרות, שמטרתה יצירת נהלי כשרות אחידים בכל הארץ, אותם גופים התנגדו להצעת החוק ולא אפשרו לקדם אותה. אנו רואים פה התנהלות לא ראוייה ולא עניינית, כאשר מצד אחד הם לא מאפשרים לרבנות לתקן את הליקויים למרות שהיא עצמה רוצה לייצר נהלים אחידים, ומצד שני רצים לבג"ץ עם אותם הליקויים ואומרים הנה הכשרות של הרבנות לא אחידה, אז יש לבטל את חוק איסור הונאה בכשרות".

בראלי אף מציין את האובססיה להכות ברבנות הראשית סביב נושא הכשרות, תוך ניסיון להביא למצב בו לא יהיה גוף ממלכתי שיעסוק בנושא. "במידה ולא תהיה רגולציה בתחום הכשרות, היקף ההונאה בכשרות יגיע לממדים עצומים. מעניין שבתחום הבריאות אף אחד לא מעלה על הדעת להפריט את התחום לפעילות של גופים פרטיים"

בנוסף, מציין בראלי, כי "ברבנות הראשית העלו לאחרונה מספר אפשרויות כיצד ניתן לייעל את מערך הכשרות. בראש הוועדה העוסקת בכך, עומד הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה. אך לאחרונה אצה הדרך להתאחדות המלונות בישראל ותנועת נאמני תורה ועבודה לחבור לתנועה הרפורמית בעתירה לבג"צ. כאשר אנו רואים גוף שמגדיר את עצמו כאורתודוקסי חובר לתנועה הרפורמית בעתירה נגד הרבנות וחוק איסור הונאה בכשרות, הדבר אומר דרשני, ומלמד על כך שמטרת הארגונים הללו היא ניגוח הרבנות ולא דאגה אמתית לצרכני הכשרות. למעלה מ 85% מהישראלים, מעוניינים לצרוך מזון כשר. אילו הציבור היה חשוב לאותם גופים, הרי שהיו נותנים כתף ומסייעים לרבנות לתקן את הליקויים, ולא מכפישים אותה שוב ושוב".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד