בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוארך מעצר חברי כיתת הכוננות

ביהמ"ש האריך את מעצרם של חברי כיתת הכוננות מאיתמר. השניים מסרו כי ביצעו ירי באוויר בכדי לחלץ נהג האמר צבאי שהותקף בידי פורעים ערבים. עו"ד קידר: "אנחנו המומים ומופתעים"

  • יח"צ
  • כ"ט טבת תשע"ה - 20:50 20/01/2015
גודל: א א א

בבית משפט השלום בפתח תקוה הוארך הערב (שלישי) מעצרם של שני חברי כיתת הכוננות של הישוב איתמר ורכס הגדעונים, אשר נעצרו בחשד למעורבות באירוע בו נפצעו ערבים בעימות עם חיילים ואנשי כיתת הכוננות באזור הכפר עקרבא.

לטענת המשטרה באירוע נפצעו שני ערבים מירי.

לוחמי כיתת הכוננות מסרו כי ביצעו באירוע ירי באוויר, וזאת במטרה לחלץ נהג האמר צבאי שהותקף בידי הפורעים בעת שחבריו התרחקו מהרכב הצבאי. בדיון התברר כי למרות שאחד העצורים נחקר יומיים לאחר האירוע ומסר את אותה הגרסה, המשטרה לא טרחה עד היום לגבות עדות מהחיילים שהותקפו באירוע, דבר שהיה מקדם את הבנת האירוע ויתכן ואף מייתר את מעצר לוחמי כיתת הכוננות.

חוקרי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ביקשו להאריך את מעצרם של השניים בארבעה ימים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את שני העצורים, טען כי אין לשניים יכולת לשבש את החקירה שכן הופצו ברשתות התקשורת תמונות מהאירוע, ועברו שלושה שבועות ממועד התרחשותו, ועל כן ביקש לשחררם לאלתר. למרות זאת השופט עמית מיכליס קיבל את בקשת המשטרה באופן חלקי והורה על הארכת מעצרם עד ליום חמישי הקרוב.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את השניים כבר הודיע כי יגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי ותקף את החלטת השופט. "אנחנו המומים ומופתעים מהחלטת בית המשפט, אשר מחזקת את ידיהם של הפורעים הפלסטינאים, ומחלישה את הצבא וכוחות כיתות הכוננות, שהם חלק בלתי נפרד מהצבא, במאבקם נגד הפורעים".

יש לציין כי אחד העצורים, חייל מצטיין ביחידה מובחרת, נעצר היום במהלך שירות מילואים פעיל בעת שהה בבסיסו.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד