בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החובה האנושית של ח"כ חנין זועבי

בכנס שהתקיים בצל הדיווחים על ההסתה הערבית, הבהירו חברי הכנסת הערביים את עמדותיהם

  • ו' ניסן תשע"ז - 19:42 02/04/2017
גודל: א א א

כנס ערבי שהתקיים תחת הכותרת 'המתקפה הישראלית על מערכת החינוך', זכה להשתתפותם של חברי הכנסת מ'הרשימה הערבית המשותפת' שבו הבהירו, מעל לכל ספק, את עמדותיהם בקשר להסתת ילדים לרצח יהודים.

בכנס שהתקיים לאור דיווחי מעקב שונים שפורסמו בהקשר זה, השתתפו אנשי 'משרד החינוך' הערבי ובכירים מקרב הציבור הערבי-ישראלי ובהם גם חברי הכנסת. ציטוט עיקרי הדברים הובא ב'מבט', כפי שהובאו, בשינויים קלים, בביטאון אש"ף 'אל חיאת אל ג'דידה'.

"משרד החינוך וההשכלה הגבוהה פתח סדנה ראשונה מסוגה, בנוגע ל'הסתה' (כך במקור, כ.א) בתכניות הלימודים הערביות, והמתקפה הישראלית נגד החינוך. באירועי הסדנה השתתפו שר החינוך וההשכלה הגבוהה ד"ר צברי צידם, שר התרבות ד"ר איהאב בסיסו, ראש מועצת ההתנגדות לגדר ולישובים היהודיים וליד עסאף, סגן שר החינוך בצרי צלאח, יועצו של אבו-מאזן לעניינים בינלאומיים נביל שעת' וחברי הכנסת אחמד טיבי, מוחמד ברכה, טלב א-סאנע, מסעוד גנאיים וחנין זועבי.

שר החינוך צברי צידם הסביר כי הסדנה הבלתי שגרתית הזו, נערכת במסגרת ההתקפה שמנהל הכיבוש נגד תכנית הלימודים שלנו, והדגיש כי הסדנה תגרור תהיות רבות. הוא ענה גם השאלה, איזו מערכת חינוך אנו רוצים? אנו רוצים חינוך שיעודד שחרור, השיב. כמו כן הוא התייחס לאיסור הישראלי על לימוד תכנית הלימודים במזרח ירושלים, וציין כי התכנית כוללת מיומנויות רבות שמטרתן לעצב את האישיות הערבית וללוות את החינוך בידע ובעקרונות שורשיים".

חברי הכנסת הערביים לא באו רק לשם שמיעת ההרצאה של 'שר החינוך', אלא קיבלו את זכות הדיבור והציגו אף הם את משנתם בנושאי החינוך הערבי. חבר הכנסת מסעוד גנאיים אמר, על פי ביטאון אש"ף, כי ישנם ניסיונות מתמשכים מצד ישראל לעשות דמוניזציה לקורבן, וציין את ניסיונות הסילוף והעיוות שבוצעו בישראל נגד תכניות הלימודים הערביות.

ח"כ טיבי הדגיש בכנס את זכותם של הערבים הנמצאים תחת הכיבוש, להסית נגד הכיבוש. כמו כן הוא דיבר על ההסתה הישראלית כנגד העם הערבי ומערכת החינוך שלו. החזיקה אחריו, חברת הכנסת זועבי שהבהירה כי ההסתה נגד הכיבוש היא איננה רק זכות לגיטימית אלא חובה אנושית, וקראה כמובן לעשות שימוש בצדק בכדי להתנגד לכל סוגי ההסתה הישראלית, כדבריה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד