בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החייל שתמך באזריה שוחרר ממעצר

בעקבות כשלים בהליך המשפטי

  • ג' שבט תשע"ז - 18:19 30/01/2017
גודל: א א א

20 יום נגזרו על חייל שנטען כי חילק כרוזים למען אלאור אזריה בבסיס תל השומר. אולם עו"ד מטעם ארגון חוננו גילה כשלים בהליך המשפטי והוא שוחרר כעבור שבוע בלבד

20 יום מחבוש נגזרו על חייל צה"ל שנחשד בחלוקת כרוזים בבסיס תל השומר, אולם לאחר התערבות עו"ד מארגון חוננו נתגלו כשלים בהליך המשפטי שצה"ל ניהל נגדו והוא שוחרר כעבור 7 ימים בלבד.

כנגד החייל נטען כי חילק ותלה ברחבי הבסיס כרוזים בהם נכתב "צבא הגנה לישראל מפקיר את החיילים שלו, אנחנו לא! עד שמשחררים את אלאור עזריה לא מתגייסים!".

החייל הכחיש את המיוחס לו אולם בכל זאת נידון ל-20 ימי מחבוש. לאחר שישה ימים בהם ישב החייל במעצר, קיבל עו"ד מנחם שטאובר המייצג את החייל מטעם ארגון חוננו את מסמכי ההליך המשמעתי וגילה כשלים משמעותיים בהליך.

בין השאר התברר כי על גופו ובכליו של החייל בוצע חיפוש בניגוד לחוק ואז אותרו מנשרים בתיקו. על סמך ממצאי החיפוש בלבד וללא שמישהו ראה את החייל מחלק כרוזים, הוא נידון למחבוש. עוד התברר כי ערר שהגיש החייל לא נידון בזמן הקבוע בחוק, מה שמבטל את ההליך כולו.

עו"ד שטאובר הוציא לסגן הפצ"ר מכתב דחוף ובו הצביע על כשלים אלו וכשלים נוספים, ודרש כי החייל ישוחרר לאלתר, ואכן כעבור מספר שעות החייל שוחרר לאחר שבעה ימי מעצר בלבד.

עו"ד שטאובר מסר בתגובה: ״אני שמח שהפרקליטות הצבאית קיבלה את טענותינו כי נפלו פגמים המחייבים את ביטול ההליך המשמעתי והורתה באופן מיידי על שחרורו של החייל״.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד