בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: שביתה ברוב מרכזי הרפואה

הרופאים יעניקו טיפול במתכונת שבת וחג בלבד. הם מוחים על חוסר התקצוב לקיצור תורים, ועקב התנגדותם לחלק מחוק ההסדרים. בהדסה יפעלו כרגיל

  • ז' אב תשע"ו - 07:58 11/08/2016
גודל: א א א

מרכזי הרפואה הציבוריים ברחבי הארץ פתחו הבוקר (חמישי) בשביתה, זאת לאחר שמשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר הסתיים אמש ללא הסכמות.

השביתה מתקיימת במרכזי הרפואה הציבוריים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, והם עובדים במתכונת שבת וחג בלבד, מה שאומר שטיפול נמרץ, חדרי מיליון ולידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים וכן טיפולי דיאליזה דחופים כן יתקבלו במרכזי הרפואה. לגבי טיפול IVF, ייבחן הצורך על ידי ועדה שתדון בכל מקרה לגופו.

במרכזי הרפואה הדסה בירושלים, לא ישבתו הרופאים החל מהשעה 10:00 הבוקר, כך על פי החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. כמו כן, הסתדרות הרופאים והדסה יעדכנו עד השעה 13:00 על ההתפתחות במשא ומתן.

הרופאים מוחים על חוסר התקציב, לדבריהם, לקיצור תורים וכן בשל התנגדותם של הרופאים לפרק בחוק ההסדרים המונע מהם לנתח במרפאות פרטיות.

ממשרד האוצר נמסר הבוקר, כי הוא "מצפה מההסתדרות הרפואית להכריז על ביטולה של השביתה המיותרת והלא מוצדקת שתפגע לשווא בציבור החולים. למרות הרוח הטובה שהייתה בדיונים ולמרות ההתקדמות שהושגה, לצערנו ההסתדרות הרפואית הגיעה עם דרישות תקציביות חדשות שלא נוגעות לתחום יחסי העבודה ואינן מופיעות בסכסוך העבודה שעליו הכריזה", אמרו באוצר.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר, כי השביתה מתקיימת "ללא סיבה ממשית ושלא תביא תוצאות". "משרד הבריאות מקיים מגעים אינטנסיביים מול משרד האוצר כדי לחזק את הרפואה הציבורית, בתוספת מיטות, כוח אדם ומשאבים נוספים. זאת, לצד מהלכים רבים נוספים שעשינו לטובת החולים, הרופאים ומערכת הבריאות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד