בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הלינץ' ברמאללה: אחד המחבלים שוחרר מהכלא

הרשעתו של המחבל הומתקה והוא שוחרר היום (ה') לאחר 17 שנים מהלינץ'

  • ג' ניסן תשע"ז - 06:57 30/03/2017
גודל: א א א

לאחר כ-17 שנים מאז הלינץ' המזעזע ברמאללה, שחרר אתמול (רביעי) בית הדין הצבאי את המחבל חאתם מרארי, שהשתתף בליץ' המפורסם בתשרי תשס"א.

האירוע התרחש ביום חמישי י"ג תשרי. שני חיילי מילואים, יוסי אברהמי וודים נורז'יץ הי"ד, טעו בדרכם לבסיס הצבאי בכביש 443 שבבנימין ונכנסו לעיר רמאללה. השניים פגשו שני שוטרים מ'המשטרה הפלסטינית' שהכריחו אותם לנסוע לתחנת המשטרה בעיר, לא לפני שהוציאו אותם ממכוניתם ולקחו מהם את כלי הנשק שלהם.

כשהוכנסו לחדר המפקד בתחנת המשטרה, הוכו בצורה אכזרית בידי השוטרים ונרצחו במקום. גופתו של נורוז'יץ הי"ד הושלכה מחלון תחנת המשטרה לעבר המון ערבי משולהב. מאות ערבים שהיו במקום הכו אותם והתעללו בהם באכזריות ברברית גם לאחר מותם. התמונות הקשות מהלינץ' עוררו זעם וזעזוע ברחבי העולם. בתגובה לאירוע, הפציץ צה"ל את בניין המשטרה ברמאללה. מדובר היה בנקודת מפנה באינתיפאדה השנייה.

יוסי אברהמי הי"ד עם שני ילדיו (באדיבות המשפחה)

כשנתיים לאחר מכן הורשע מרארי ברצח של אברהמי בתוך בניין המשטרה ובעבירות נוספות והוטל עליו מאסר עולם. בהמשך, ביקש משפט חוזר בעקבות ראיות חדשות שהעלו קושי בזיהוי שלו כמוערב פעיל ברצח. אתמול, הומתקה הרשעתו של מרארי מרצח לתקיפת חייל ואי-מניעת עבירה, ונגזרו עליו 11 שנות מאסר בפועל בלבד, אותן ריצה במלואן וכעת שוחרר.

| המשפחה שמעה על השחרור מהתקשורת

"אנחנו לא ידענו כלום עד שפנו לאמא שלי ואליי מהתקשורת. רק כך גילנו שהיה משפט חוזר בכלל ושהוא משוחרר", אמר רועי אברהמי, בנו של הרצח יוסי הי"ד. "אני לא יודע לומר שאני כועס או מאוכזב. עברו 17 שנה ואני משתדל לא להיתקע בעבר, כפי שאימא שלנו לימדה אותנו. לא שאנחנו לא כואבים, אבל ההתעסקות במה קורה עם המחבל זה להיתקע בעבר. בנוסף אני לא רוצה להתעסק בזה כי זה נותן במה לאותו רוצח ואני לא רוצה לתת לו את הסיפוק שהמשפחה שאת יקירה הוא רצח נשברת ועוסקת בגורלו. לא רוצה לתת לו את הסיפוק הזה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד