בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המאבק על "איכות החיים בכרמיאל"

מאות מערביי הכפרים הסמוכים גדשו פארקים שונים בכרמיאל ותושבי העיר היהודים נטשו אותם. בתגובה החליטה עיריית כרמיאל לגבות תשלום מתושבי חוץ הבאים לבקר ב'פארק המשפחה' • מבקר המדינה מתנגד וראש העיר לא מוותר

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ז סיון תשע"ד - 00:00 25/06/2014
גודל: א א א
פארק המשפחה בכרמיאל (מתנס כרמיאל)
פארק המשפחה בכרמיאל (מתנס כרמיאל)

זמן ארוך שמתנהל לו מאבק סביב 'פארק המשפחה' בכרמיאל, פארק גדול הכולל גם מתקני מים, מתקני טיפוס ואטרקציות רבות. הפארק נבנה סמוך למבנה העירייה לרווחתם והנאתם של תושבי העיר.

הסיבה למאבק: יהודים תושבי כרמיאל הפסיקו מזמן כבר להגיע לשני פארקים אחרים בעיר, זאת מכיוון שלמקום נוהגים להגיע ערבים רבים מכפרי האזור. בפארק הזה, בו הושקע תקציב גדול, החליטה העירייה להקל על התושבים ולאפשר להם להנות ללא הטרדות.

"הקביעה של מבקר המדינה מקוממת". 'פארק המשפחה' בכרמיאל

בתחילת דרכו של פארק המשפחה, הכניסה אליו ולמתקנים גם יחד הותנתה בתשלום של 25 שקלים עבור תושבי חוץ, ואילו תושבי העיר זכו בכניסה חינם. כך חשבו בעירייה כי ימנעו את כניסתם של הערבים לפארק. "יש ניסיון מר ונורא מהעבר", אומרים בפורום הציוני לכרמיאל. "שני פארקים אחרים, שהיו פתוחים לקהל הרחב, 'נכבשו' בתוך זמן קצר על ידי מאות ערבים מהכפרים. במהלך הזמן הפסיקו היהודים, תושבי העיר, להגיע אליהם, והדבר הביא לפגיעה במרקם החיים ואיכות החיים בעיר".

ערביי הכפרים התלוננו על "גזענות" ו"הפליה" מצד העירייה, ומשרד מבקר המדינה אילץ את העירייה לבטל את התשלום לפארק. בעירייה לא וויתרו על הנאתם של תושבי העיר, ולפני כשבוע החליטו בעירייה על בניית גדר הפרדה בין הפארק למתקנים. באמצעות הגדר תחייב העירייה את המשתמשים במתקנים בסכום דומה, וזאת כמובן רק לתושבי חוץ, ואילו תושבי כרמיאל יזכו גם שם להנאה ללא תשלום.

יקימו גדר שתקשה על כניסת ערבים למתקנים. 'פארק המשפחה' בכרמיאל

תושבי העיר בעד העירייה: "לסנן כניסת ערבים למקום"

כפי שפורסם באתר mynet, לאחר ההחלטה על בניית הגדר, החלו דיונים בפורומים וברשתות החברתיות בכרמיאל. כפי המצופה, מרבית הכותבים, אלה שסבלו מהשכנים הערבים בשני הפארקים שנבנו בעיר, צדדו בעמדת העירייה, לפיה יש לגבות תשלום עבור הכניסה לפארק מתושבי חוץ.

חלק מהכותבים אמרו בגלוי את מה שכמעת כולם חושבים בסתר. "גביית התשלום מנעה עד היום כניסת ערבים מהכפרים בסביבה, וגביית דמי הכניסה למתחם המשחקים, שהוא חלק מהפארק, יסנן את כניסת השכנים הערבים למקום".

בפורום הציוני לכרמיאל שבו ואמרו, כי "לאחרונה פועלים כוחות שונים במטרה לשנות את הרכב האוכלוסייה ואת הסטטוס קוו בעיר. מן הראוי שתושבים מחוץ לעיר ישלמו עבור כניסה, כי אחרת, הדבר מהווה פגיעה חמורה ולא צודקת בתושבי העיר".

ראש העיר עדי אלדר, שלח השבוע בדחיפות לשר הפנים גדעון סער וליושבת ראש ועדת הפנים בכנסת ח"כ מירי רגב, מכתב בו מופנית ביקורת כלפי מבקר המדינה. "פארק המשפחה הוא שונה מהותית מגנים שלגביהם נקבע בפקודות העיריות כי לא ייגבו בהם דמי כניסה", כתב ראש העיר והסביר. "באתר זה ישנם עשרות מתקנים ייחודיים, הדורשים רמת תחזוקה גבוהה לצורך שמירה על בטיחות הילדים המשתמשים בהם. לכן אנו מאפשרים לתושבי העיר, משלמי הארנונה, להיכנס ללא תשלום למתחם, ואילו תושבי חוץ משלמים 25 שקל דמי כניסה".

"קביעת מבקר המדינה – שרירותית ובלתי מוצדקת בעליל"

עוד הוסיף אלדר וכתב "לאחרונה קבע מבקר המדינה, בעקבות פניה של אדם שאינו תושבי העיר וחויב בתשלום דמי כניסה לפארק המשפחה, כי יש להפסיק לאלתר לגבות דמי כניסה. אני רואה בזה פגיעה חמורה בתושבי העיר וביכולת של העירייה לשמור על תחזוקה נאותה של הפארק", כתב אלדר נחרצות. "זו קביעה שרירותית, בלתי מוצדקת בעליל. אני מבקש להיפגש עימך בנושא בדחיפות".

לתושבי העיר פרסם אלדר, כי "בינתיים, מתוך רצון לשמור על החוק, אנחנו מבצעים גדר פנימית, שתוחמת את כל אזור המתקנים. תושבי כרמיאל ימשיכו ליהנות מכניסה חינם לפארק ולמתקנים, ואילו תושבי חוץ שירצו להשתמש במתקנים, יתבקשו לשלם".

סיפורים דומים עברו גם תושבי העיר קרית אתא ומקומות נוספים, אליהם הגיעו ערבים מהכפרים הסמוכים וגרמו לתושבי העיר להפסיק להגיע לפארקים.

מעיריית כרמיאל נמסר לאתר mynet, כי "הקביעה של מבקר המדינה מקוממת. המבקר ציין במפורש במכתבו לעירייה כי ניתן לגבות תשלום עבור חנייה ועבור שימוש במתקנים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד