בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המדינה תאשר בנייה ערבית

המנהל האזרחי מקדם תכנית בניה של מאות יחידות דיור במזרח גוש עציון סמוך לשמורת ההרודיון, במועצה האזורית ובתנועת רגבים מתנגדים למהלך

  • יח"צ
  • ג' אדר ב תשע"ו - 19:04 13/03/2016
גודל: א א א
על כמה איזה חלקים מהואדי תאשר המדינה בנייה ערבית? מבט מההרודיון לתקוע (Deror avi)
על כמה איזה חלקים מהואדי תאשר המדינה בנייה ערבית? מבט מההרודיון לתקוע (Deror avi)

האם הקפאת הבניה בגוש עציון עומדת להסתיים? מסתבר שעבור תושבי הכפרים אל עוקבן ומרוג' הסמוכים לשמורת ההרודיון, התשובה לכך היא חיובית.

המנהל האזרחי מקדם תכנית מתאר מפורטת לכפרים הבדואים אל עוקבן ומרוג', תכנית המאפשרת את הרחבת הכפרים בעוד כ-500 יחידות דיור. שני הכפרים היו בעבר נקודות יישוב זמניות של רועים בדואים שבשנים האחרונות בנו במקום בתי קבע בלתי חוקיים וקיבעו את אחיזתם בשטח. הכפר אל עוקבן הרחיב את אחיזתו בעיקר על כביש הגישה היחיד המוביל ליישובים היהודיים במזרח גוש עציון – נוקדים, כפר אלדד וחוות שדה בר.

כבר בשנות ה-90 'הולבנה' הבניה במקום, אולם תכנית המתאר הנוכחית של כפרים אלו נוצלה עד היום רק באופן חלקי, ולפיכך ההצדקה בקידום תכנית חדשה שתאפשר בניה נרחבת ועתידה 'לחנוק' את ציר הגישה היחיד ליישובים היהודיים הסמוכים, מעוררת סימני שאלה רבים.

המועצה האזורית גוש עציון ותנועת רגבים הגישו היום (ראשון) כתב ההתנגדות משותף לקידום התכנית, בשל הפגיעה הצפויה ביישובים היהודיים הסמוכים, כמו גם בשמורות הטבע נחל תקוע ונחל חריטון שהתכנית החדשה נוגסת בשטחן.

בפרוטוקולי הדיונים שהתקיימו במנהל האזרחי נטען כי התכנית החדשה נועדה לענות על דרישות הומניטריות כגון חיבור ראוי לתשתיות ביוב ומים וכן הקמת אזורי מסחר, תיירות ומגורים אשר יענו על צרכיהם של אוכלוסית המקום המונה כ1300 נפשות וצפויה להכפיל את עצמה עד שנת 2030.

במועצת גוש עציון וברגבים מצביעים על העובדה כי המנהל האזרחי טרם ביצע מפקד אוכלוסין מסודר בתחום שטחי C, וכי היעדר נתונים מקצועיים מדוייקים מאפשר לגורמים בעלי אינטרסים ליצור תמונה דמוגרפית בלתי מדוייקת בעליל.

על פי מספר מבני המגורים בתכנית המדוברת, ישנם פחות מ 100 מבני מגורים, ועל פי ממוצע הנפשות בתא המשפחה הבדואי, מדובר באוכלוסיה המונה כ-700 נפשות לכל היותר, ולפיכך התכנית שמקדם המנהל האזרחי מיועדת למספר הגדול כמעט כפליים מהריבוי הטבעי הצפוי.

למרבה הפליאה, המועצה האזורית גוש עציון והועדה המיוחדת שלידה, לא רק שלא קיבלו את כל מסמכי התכנית מבעוד מועד, אלא אף לא שותפו בהכנתה של התכנית, ונציגי המועצה לא זומנו כראוי לדיוני הוועדה.

מכתב ההתנגדות עולה כי התכנית גורעת שטחים משמורת הטבע הסמוכה בנחל חריטון ומתכנית השמורה בנחל תקוע וכי הגורמים המוסמכים לכך – מתנגדים לתכנית, בשל גריעת השטחים מן השמורה ובשל השפעת התכנית על השמורה.מפת התכניות לאישורי הבנייה הערבית (רגבים)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד