בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המואזין הגיע לפתח ביתו של ראש העיר

תושבי שכונות צפון ירושלים ניסו להעביר לראש העיר את החוויה שלהם מרעש המואזין. ברקת הורה למצוא פתרונות בנושא

  • ב' חשון תשע"ז - 11:18 03/11/2016
גודל: א א א
מפגינים מחוץ לביתו של ברקת (יחיאל גורפיין TPS)
מפגינים מחוץ לביתו של ברקת (יחיאל גורפיין TPS)

תושבים משכונות צפון ירושלים הגיעו הבוקר (ה') למחות מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת כנגד מה שהם רואים כאזלת יד של העירייה אל מול רעשי המואזין הבוקעים מדי יום ולילה מהמסגדים.

בנסיון להעביר לראש העיר מעט ממה שהם חווים בשכונותיהם, הגיעו המפגינים בשעת בוקר מוקדמת עם רמקולים עוצמתיים והחלו להשמיע בקול רם הקלטות של המואזין בפתח ביתו של ברקת. "אדוני ראש העיר, כל בוקר כך אנחנו קמים", הכריז אחד המפגינים והוסיף "כל בוקר זה ה'בוקר טוב' שלנו. אנחנו רוצים להיות שווה בין שווים ולישון טוב על מיטותינו. כל בוקר כך אנחנו קמים 11,000 משפחות".

| ראש העיר מחפש פתרונות

בתוך כך, ראש העיר ברקת, הנחה את מנכ"ל העירייה אמנון מרחב לגבש בשיתוף המשטרה תכנית פעולה להסדרת ואכיפת חוק הרעש הנובע מקריאות המואזין.

ברקת פנה במכתב לניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, בעקבות פניות רבות שקיבל ובעקבות מכתבה של סגנית ראש העיר יעל ענתבי וציין כי "מהתלונות הרבות אותן אני מקבל עולה כי קריאות המואזין המגיעות ממסגדים משכונות סמוכות מהוות מטרד קשה מנשוא. האתגר העומד בפנינו מחייב שיתוף פעולה בין העירייה למשטרה לפיתרון הנושא תוך הפעלה משותפת של סמכויות המשטרה והעירייה וכן שיח משותף עם המנהיגות המקומית בשכונות הערביות, המינהלים הקהילתיים והתושבים בשכונות הסמוכות, המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הפנים".

יחד עם זאת, ציין ראש העיר כי אחת מהנחות היסוד של הרשויות בבואן להתעסק עם הסוגיה היא כי הן מכבדות את "עקרון חופש הדת והפולחן הדתי לאוכלוסייה המוסלמית בעיר, לרבות הזכות לאפשר קריאת המואזין". "מאידך קיים כשל ארוך שנים באי הסדרת רמת הרעש", כתב ברקת. "מסגדים רבים מתקינים מערכות הגברה וכריזה ללא בקרה וללא התחשבות. עוצמת המערכות הללו ושעות ההפעלה והשימוש חורגים מהוראות החוק וגורמים בפועל למטרדי רעש המפריעים לתושבים רבים הגרים בסמוך ופוגעים באיכות חייהם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד