בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל זוכה מרצח בניו לבנת הי"ד

השופטת: "התזה אפשרית וסבירה אך לא הוכח מעל לכל ספק סביר". הוא הואשם רק בירי לעבר אדם ושיבוש מהלכי משפט - רוצח בן יוסף לבנת ישוחרר בקרוב

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ז טבת תשע"ז - 14:28 25/01/2017
גודל: א א א
קבר יוסף
קבר יוסף

המחבל שירה למוות לעבר בן יוסף (בניו) לבנת הי"ד לפני כ-6 שנים, ושירת במשטרה "הפלסטינית", זוכה אמש (שלישי) מאשמת רצח בבית המשפט הצבאי בשומרון.

בליל ערב חג שביעי של פסח התשע"א, הגיע בן יוסף הי"ד, עם אחיו וחבריו להתפלל בציונו של יוסף הצדיק בעיר שכם. בצאתם מהמקום, ירו לעברם שוטרים ערבים ורצחו את בן יוסף הי"ד. נואף פהד נואף בני עודה נעצר לאחר מכן במשטרה של הרשות ובהמשך הועבר למעצר בצה"ל.

השופטת סא"ל שרון ריבלין־אחאי קבעה כי "התזה של התביעה היא אפשרית וסבירה, אך לא הוכח מעל לכל ספק סביר כי הוא היחיד שירה לכיוונו של המנוח". במקום אשמה של רצח, הורשע בעבירה הפחותה בהרבה – ירי לעבר אדם ובשיבוש הליכי משפט בלבד.

בן יוסף הי"ד

בכתב האישום הראשוני, שייחס לו עבירה של גרימת מוות (עבירה המקבילה לרצח), נכתב כי "הנאשם שהה במתחם מתוקף תפקידו במשמרת סיור של הביטחון הלאומי הפלסטיני. עמו היו מפקד הסיור וחברי משמרת הסיור... בסביבות השעה חמש לפנות בוקר הבחין הנאשם בכלי רכב ישראלים עושים דרכם לעבר המתחם ונכנסים לתוכו. הנאשם העיר את מפקד הסיור שישן באותה העת. בתגובה, ירה מפקד הסיור מנשקו באוויר והורה לנאשם ולחברי הסיור לבצע ירי באוויר. לאחר זמן קצר החלו כלי הרכב הישראלים לעזוב את המתחם... הנאשם וחברי הסיור חדלו מהירי".

עוד נכתב, כי "בתוך כך, התבטא מפקד הסיור בפני הנאשם וחברי הסיור כי הוא מעוניין לבצע ירי לעבר כלי הרכב הישראליים בכוונה לגרום למוות של יושביהם. לאחר מכן, משיצא מהמתחם... הבחין הנאשם בכלי רכב ישראלי בצבע כחול... אז ביצע לעברו ירי ממרחק של כשבעה מטרים. הירי חדר את שמשת הרכב, פגע בצוורו של בן יוסף לבנת ז״ל וגרם למותו".

אביו של בן יוסף במתחם קבר יוסף (מועצת שומרון)

למרות הנאמר בכתב האישום, כתבה השופטת בהכרעת הדין, כי "התביעה הצבאית טוענת כי מכלול הראיות מביא למסקנה אחת ויחידה, לפיה הירי שירה הנאשם ברכב הכחול הוא שגרם למותו של המנוח. תזה זו מתבססת על העובדה כי מדברי הנאשם עולה כי הוא היחיד שירה לעבר הרכב הכחול. לדבריה, "תזה זו שבנתה התביעה נראית אפשרית ואף סבירה במארג העדויות הכללי, אך לטעמי צודקת ההגנה כי לא הוכחה כנדרש בפלילים, מעל לכל ספק סביר".

בתחילה טען המחבל כי ירה יריה אחת לעבר הרכב הכחול שפגעה מעל הגלגל הימני. מאוחר יותר שינה את גרסתו והודה שפגע בחלון הרכב. בנוגע לשינוי הגרסה אמרה השופטת, כי טענתו של עודה שאמר כי שינה את גרסתו כיוון שזו הוצאה ממנו בלחץ החוקרים, "אינה מופרכת".

נוכח העברה שבה הורשע המחבל, סביר כי עודה ישוחרר מהכלא בקרוב, כיוון שכבר היה כלוא ארבע שנים.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד