בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל נשאת מלחם נקבר בערערה

עשרות ערבים ליווי הלילה (ד') את המחבל שרצח שני יהודים בתל אביב. החשד: כ-20 ערבים מערערה סייעו למחבל. "לא אתפלא עם יהודים קיצונים יעשו פה תג מחיר"

  • ג' שבט תשע"ו - 08:18 13/01/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בתל אביב (דוברות מדא)
זירת הפיגוע בתל אביב (דוברות מדא)

הלווייתו של המחבל נשאת מלחם, ערבי מערערה שבצפון שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, נערכה במהלך הלילה (רביעי) בערערה שבוואדי ערה. כ-80 בני משפחה ומכרים השתתפו בלוויה, כאשר זמן קצר קודם לכן קיבלה המשפחה את הדיווח כי הגופה מועברת אליהם.

ביום שישי האחרון נהרג מלחם כאשר ניסה להימלט מכוחות המשטרה שהגיעו לעצור אותו, ואף פתח לעברם בירי. העברת גופתו לבני המשפחה התעכבה, שכן השר לביטחון פנים גלעד ארדן דרש לוודא כי יקוימו התנאים המתאימים בכדי שלא תיווצר הסתה והתפרעויות במהלך הלוויה.

המחבל מהצפון בביצוע הפיגוע (צילום מסך)

ערבי מהכפר ערערה, בשם עבד, טען בשיחה עם אתר וואלה, כי הלוויה הייתה רגועה והוסיף "הסיפור עוד לא נגמר, יש עצורים שבטח יועמדו לדין והסיפור הזה עוד יימשך". עבד הוסיף ואמר, כי "שמם של תושבי ערה וערערה הוכתם, ואני לא אתפלא בכלל אם הקיצונים היהודים יעשו פה תג מחיר".

בתוך כך, במשטרה מעריכים כי מעגל הסייענים ויודעי הסוד על מקום הסתתרותו של המחבל מלחם, מגיע לכ-20 ערבים מהאזור. מתוכם כאלו שסייעו לו באופן אקטיבי, בביצוע הפיגוע ובהסתתרות שאחרי, וחלקם לא דיווחו על מקום הימצאותו בתקופה שחיפשו אחריו.

ארבעה ערבים עצורים בשעה זו בחשד שסיימו למחבל, מעצרם של חלקם הוארך בחמישה ימים ואחרים ביומיים.

אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד

מלחם רצח בבר 'הסימטא' שברחוב דיזנגוף בתל אביב את אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד, ופצע שבעה נוספים בפיגוע ירי. במשך שבוע חיפשו אחריו כוחות הבטחון באזור צפון תל אביב וביום שישי האחרון, בשעות אחר הצהרים, הגיעו לעצור אותו בערערה ובמקום התפתח קרב יריות בסיומו נהרג.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד