בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המנהל האזרחי עושה עוול ליהודים"

סגנית שר החוץ קוראת לביטולו של המנהל האזרחי ביו"ש

  • י"ח שבט תשע"ז - 20:28 14/02/2017
גודל: א א א
כנס בשבע (ישראל ברדוגו)
כנס בשבע (ישראל ברדוגו)

במסגרת 'כנס ירושלים' של קבוצת 'בשבע' הנערך בימים אלו, התקיים היום (ג') פאנל בנושאי התיישבות בהנחיית העיתונאי יוני קמפינסקי. הפאנל התקיים בהשתתפות ראש מועצת אפרת עודד רביבי, סגנית שר-החוץ ציפי חוטובלי ועוד, ועסק בנושא "עבודה בשטח – ההתיישבות מעבר לקו הירוק, מציאות בלתי הפיכה?".

הדיון נפתח בדבריו של עודד רביבי שקבל על חוסר האסטרטגיה המאפיינת את קבלת ההחלטות בכל הנוגע להתיישבות. לדבריו, ההתיישבות היא עובדה מוגמרת אך חסרה תכנית אסטרטגית לטווח הארוך, "למה לחטוף עשרה גינויים כאשר מפרסמים עשרה מכרזים של מאה יחידות דיור, כשאפשר לחטוף גינוי אחד על פרסום מכרז של אלף יחידות דיור", תמה.

לאחר מכן דיברה ח"כ ציפי חוטובלי ואמרה כי חובה להתחיל לשנות את תפיסת ההתיישבות ואת מעמדה: "מפעל ההתיישבות צריך להפוך מהבן החורג של הציונות לבן הבכיר שלה. שואלים מה התכנית של הימין. אז קודם כל הבנו שאין תכנית לשמאל. זו קרסה בכל העולם. הרעיון של מדינה ערבית כבר לא קיים. הרעיון הזה הוא תיאורטי. התפקיד שלנו הוא לדבר על ריבונות ובהתחשב באוכלוסייה הערבית שקיימת בשטח".

"המנהל האזרחי עושה עוול ליהודים והוא צריך לצאת מהעולם. דורית בייניש בעצמה אמרה לי שאי אפשר להשאיר תושבים ערבים ויהודים חמישים שנה בסימן שאלה. יש רצון בממשלה להסדיר את העניין הזה ולתת לגיטימציה למפעל ההתיישבות והגיע הזמן לדבר על זכויות האדם של היהודים ביהודה ושומרון".

בפאנל השתתף גם ח"כ עומר בר-לב שהסביר כי לדעתו תכנית השמאל לא קרסה וכי ישנו צורך דחוף להיפרד מהערבים אם אנו מעוניינים לשמור על מדינה בעלת רוב יהודי. לדבריו, ההתיישבות איננה מקשה אחת וכי ישנו קונצנזוס על גושי ההתיישבות הגדולים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד