בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המעצרים באיתמר: "מסדר זיהוי הזוי"

למרות שתמונותיהם פורסמו ברחבי הרשת, התעקשה המשטרה לבצע מסדר זיהוי לחברי כיתת הכוננות שנעצרו אתמול בחשד שפגעו בפורעים ערבים. עו"ד קידר: "החקירה מתנהלת באופן חד צדדי לחלוטין"

  • יח"צ
  • א' שבט תשע"ה - 13:50 21/01/2015
גודל: א א א
הצילומים מהאירוע באיתמר
הצילומים מהאירוע באיתמר

התנהלות תמוהה של חוקרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

בית המשפט האריך אתמול את מעצרם של שני חברי כיתת הכוננות של איתמר ורכס הגדעונים שנעצרו בחשד שפצעו פורעים ערבים שתקפו כח צבאי. אולם הבוקר התברר לעו"ד עדי קידר המייצג את השניים מטעם ארגון חוננו כי המשטרה בחרה לבצע מסדר זיהוי לשניים על אף שתמונותיהם הופצו ברחבי הרשת ובכלי תקשורת בארץ ובחו"ל.

עו"ד קידר שיגר הבוקר מכתב דחוף לחוקרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י, ובו הוא קובע כי מסדר הזיהוי "מזוהם" ואינו קביל.

"בראש ובראשונה אבקש להביע את תדהמתי ממעצר שני החשודים אשר יש לראותם כלובשי מדים לכל דבר ועניין", כתב עו"ד קידר. "בטוחני שאם היה מדובר בחייל או בשוטר, לא הייתם מעיזים לנקוט בדרך שנקטתם לגביהם".

עו"ד קידר תקף את החלטת המשטרה לבצע מסדר זיהוי למרות שתמונות החשודים פורסמו בכלי התקשורת ובדפי הפייסבוק של הכפר עקרבא, מה גם שאין מחלוקת על עצם נוכחותם באירוע.

"כבר במהלך הדיון הפניתי לקושי ולזיהום שיש בעצם הגשת התלונה וביתר שאת בפעולות שיבוצעו לאחר הגשתה... אולם הבוקר נדהמתי לקבל שיחת טלפון לפיה עומד להתקיים מספר זיהוי. אני מודיע כאן ועכשיו שמסדר מעין זה לא קביל לחלוטין", כתב עו"ד קידר.

לדבריו, התנהלות היחידה החוקרת אשר לא טרחה לבדוק את גרסת החשודים, אשר אחד מהם ששימש כסייר הביטחון של הישוב באירוע כבר נחקר לפני שבועיים וחצי ומסר את גרסתו, מצביעה על מניעי המשטרה.

"ברור לחלוטין שהחקירה מתנהלת באופן חד צדדי לחלוטין, ושהיא אינה בוחנת את טענות החשודים ומתמקדת בתלונה ההזויה מפיהם של פורעים פלסטינים, שבמקום לשהות במעצר, מתנהלים בחסותה של משטרת ישראל", כתב קידר והוסיף כי "התנהלות היחידה באופן כללי ובעיקר בתיק זה, גורמת לנזק תדמיתי קשה ומעבירה מסר מסוכן לחיילים ולכוחות הביטחון".

בתוך כך, צפוי להיערך היום דיון בבית המשפט המחוזי בלוד בערר שהגיש עו"ד קידר על הארכת מעצרם של השניים.

הכתבה באדיבות יח"צ
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד